Japp. Den starke regerar.
Livsleda
Moderator: Moderator 1
Re: Livsleda
Nu har jag fritt flödande ångest.
Livet rullar på i sakta mak. Varje dag är den andra lik. Det bästa vore om det öppnades för assisterat självmord på olika vårdinrättningar. Då hade jag bokat in en tid till år 2040. Då blir jag 72 år gammal. jag vill inte bli ett vårdpaket, jag vill dö innan det. Men jag funderar inte på att ta livet av mig. Inte än på ett par decennier.
Då har det blivit höst igen då. Jag kämpar på mot mina mörka tankar. Inget planerat självmord väntar. Men jag kan inte släppa tanken på att bara ge upp. Lägga sig och sova och aldrig mer vakna. Nåja, jag är van vid dessa tankar, det är no danger on the roof. Sverige har ju historiskt sett legat högt uppe i självmordsstatistiken och man kan bara spekulera i varför.
Ja, varför? Vet inte. Själv är jag trött på att kämpa.
Vad kämpar du med?
Jag känner oxå ganska ofta livsleda. Livet är så sjukt kringskuret med psykossjukdom. Man får göra så gott man kan för att göra livet bra.
Jag har mina bästa år bakom mig. Barndomen var bra tills jag kom upp i tonåren. Var väldigt ensam halva åttiotalet. Det bästa som hänt mig var att jag fick ett jobb på 90-talet. 90-talet var det bästa årtiondet för mig. Nu bara rasslar åren förbi och jag sitter bara och glor rakt ut.
När man är på permis med utskrivning i faggorna ska man väl känna glädje. Det gör inte jag. Det är mest sängen som lockar. Hux flux är man död och färdas genom universum till Himlen. Något sådant.
Fantasio,
Mat intresserar dig i alla fall.
Mat intresserar dig i alla fall.