Allt inom skönhet
Moderator: Moderator 1
Re: Allt inom skönhet
Jag använde mandelolja och jojobaolja. Plus ricin.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
jojobaolja ska vara bra enligt syrran, vet dock inte med mandelolja. jag använder arganolja nu och jag tycker mig se resultat :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jag provade "naturlig" hårvård väldigt länge. Färgade håret med henna och så vidare. Visst var det skönt, men jag har inte sämre hår idag, när jag använder konventionella produkter. Mindre jobb är det också!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Konventionella produkter? Det låter som reklam, fast tvärt om.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Ja jag vet inte vad jag ska kalla det. "Vanliga" och "konventionella"?
Man kan säga "kemikaliska" produkter men saken är den att naturliga produkter består också av kemikalier.
Den största fördelen med "naturlig" hårvård är att det är bättre för naturen när vattnet kommer dit, antagligen. "Vanliga" produkter har mycket silikon och plast i sig. Även mjällschampo kan vara skadligt för naturen.
Plus mitt avlopp slammade igen av alla leror som jag använde i håret 

Funderade faktiskt på att köpa ett kilo rasullera, för håret, men så kom jag på det där med avloppet.
https://lyko.com/sv/kerastase/kerastase ... night-serumrsearlgray wrote: ↑03 Jun 2023, 16:21 Vad är det för serum?
Memphis: det beror helt på vad för olja man använder, kokosolja tex har för stora molekyler för att kunna tränga sig in i hårfibrena.
Denna hittade jag, men den är för dyr för mig. Borde väl finnas billigare märken än Kerastase.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Kerastase är hutlöst dyrt. Dessutom testar de på djur.