Jag och min kontaktperson
Moderator: Moderator 1
Re: Jag och min kontaktperson
Min kp kom och hämtade mig med bil till läkarsamtalet. Dessutom skjutsade hon mig till speceristen, väntade medans jag handlade o skjutsade hem mig igen. Jättesnällt!
Vad snällt gjort! :D
Ja, verkligen. Nu har jag Coca-Cola igen.
Min kp lyfte frågan om gruppboende idag. Det finns ett sådant nära en vältrafikerad innerstadsgata och två rum är lediga. ICA ligger precis om hörnet och Hemköp ett kvarter bort. Dit vill jag komma och titta. Ingen kan tvinga mig att slå till, men jag bör kanske göra det.
Det låter bra! Du måste göra något åt din prekära situation.
Kanske inte så dum idé Fantasio...Fantasio wrote: ↑06 Feb 2023, 22:50 Min kp lyfte frågan om gruppboende idag. Det finns ett sådant nära en vältrafikerad innerstadsgata och två rum är lediga. ICA ligger precis om hörnet och Hemköp ett kvarter bort. Dit vill jag komma och titta. Ingen kan tvinga mig att slå till, men jag bör kanske göra det.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag och min kontaktperson har som lite släppt taget om varandra. Vilket jag uppskattar. Jag vill vara så självständig från psykiatrin som möjligt - när jag inte behöver dem. Jag vet att de finns där om jag behöver dem. Men jag behöver inte gå och prata träning med min kontaktperson för 250 kr. Det är mest det vi pratar. Trevligt iofs. Men jag vill inte vara beroende av psykiatrin när jag inte behöver dem.
Jag träffar psykiatrin en gång per år på mitt årliga besök hos läkare.
Kan ringa en undersköterska, när jag vill ha nya recept eller anlita
1177.
Kan ringa en undersköterska, när jag vill ha nya recept eller anlita
1177.
Jag ringde upp min kp utan svar, men hon ringde upp mig en stund senare. Hon ska komma hm till mig om en vecka. Vet inte varför, hon vill kanske kolla läget så jag har läkt från min psykiska sjukdom.
Är det kp inom psykiatrin ni menar?
Man kan ju ha kp via SoL också.
Man kan ju ha kp via SoL också.