Saknade från gamla Viska

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem

Re: Saknade från gamla Viska

Post by Klankedinken »

Min uppfattning är att det finns människor som har orättvisa förhållanden och att det blir en extra börda att inse att vi inte är kapabla att bli den vi är.
Att ha problem med kroppen gör att vi inte kan gå t.ex. Det är en jobbig insikt att bära och ibland gör det oss bittra att förstå att vi inte får på samma sätt som andra och att vi inte får den omsorg vi behöver av vår omgivning.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Geta wrote: 24 May 2023, 20:10 Hans mamma är kanske död nu, när han inte hör av sig.
Ja, han kanske inte lever längre. Fast jag har hört att det är svårare att ta sitt eget liv än vad man kan tänka sig. Har man cp- skada kanske det blir ännu svårare.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Ibland undrar jag om Drummer fortfarande lever. Charlie var kul, han startade väldigt många trådar. :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Klankedinken wrote: 24 May 2023, 20:12 Min uppfattning är att det finns människor som har orättvisa förhållanden och att det blir en extra börda att inse att vi inte är kapabla att bli den vi är.
Att ha problem med kroppen gör att vi inte kan gå t.ex. Det är en jobbig insikt att bära och ibland gör det oss bittra att förstå att vi inte får på samma sätt som andra och att vi inte får den omsorg vi behöver av vår omgivning.
Det är en generalisering. Det finns inga perfekta människor. Där är brister hos alla.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Det är principen som gör att sjuka blir sjukare och varför vården får "permanenta" gäster... Schizofreni är liknande men det går inte att se djupet i det på ditt vis.
björk
Tuliummedlem

Post by björk »

han beskriver Sej & samt uttrycker Sej kryptiskt.
då är det bättre att gå rakt på sak annars fular man ju Sej!!
helt hederligt menat. Då kan man säga så...

Jag såg Mike Tyson igår på gala,
Hen hade röda shorts. (Fast när hen hade gröna)...
att man utesluts ur info.
lite rök ridå (I knew it all)

/J
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag gillar också raka bud och när folk uttrycker sig på ett vis som är EXAKT. Det är underbart att höra. Säg exakt vad du vill säga, varken mer eller mindre. Det gillar jag!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
björk
Tuliummedlem

Post by björk »

memphis wrote: 24 May 2023, 21:59 Jag gillar också raka bud och när folk uttrycker sig på ett vis som är EXAKT. Det är underbart att höra. Säg exakt vad du vill säga, varken mer eller mindre. Det gillar jag!
Ja memphis precis. :geek:
björk
Tuliummedlem

Post by björk »

:geek: :geek:
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Tikki var en annan profil på viska, likaså vnv. Skåningar tror jag och själv sitter jag som ensam viskare här i stan (tror jag)
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

wasp wrote: 17 Jun 2023, 13:19 Tikki var en annan profil på viska, likaså vnv. Skåningar tror jag och själv sitter jag som ensam viskare här i stan (tror jag)
Tyckte bra om bägge
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Vem var det som hade viska träffar i sitt hem? Och vad hette han som försökte fixa viska träffar i Stockholm någon gång mellan 2006-2008 kanske?
Post Reply