Klimatet.

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Klimatet.

Post by memphis »

Som jag sagt så många gånger förut, det är inte klimatförändringar i sig som är farligt, utan HUR SNABBT det sker. Om naturen inte har tid att anpassa sig är det en mycket farlig utveckling. Tidigare klimatförändringar har tagit tio tusentals år. Nu talar vi några decennier.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Slutsatsen jag kan dra utav alla olika intryck kring olika problem med olika saker hit och dit det är att vi snabbt går mot en katastrof
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Samma här Leakim! Jag får domedagsvibbar!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Men det kanske inte blir någon katastrof inom våran livstid men tänk alla som föds nu och som kommer att födas snart
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Under min livstid har det varit undergångsvibbar flera gånger.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja, skönt på sätt och vis att inte ha egna barn. Då skulle ångesten vara svårare.
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

memphis wrote: 18 Jun 2023, 13:20 70-talet var nog en härlig tid. Så mycket hopp låg i luften.
Nja, gnället började då. Riktigt framtidshopp fanns däremot på 60-talet. 70-talet var det överbefolkningen som var i fokus. Det är ju i högsta grad relevant idag när jorden har 7 miljarder människor där miljoner lever i fattigdom.

70-talet var vänsterns högsäsong. Man demonstrerade varje dag, mestadels mot Vietnamkriget. När kriget var över 1975 vissnade hela vänsterrörelsen och har inte dykt upp på samma sätt igen.

För mig själv var 70-talet min bästa period i livet. Snacka om vad jag hade roligt! Var ute i princip varje kväll 1974-76. Sedan började jag jobba, flyttade ihop med en tjej med katter och allt. Men varje fredag, lördag var det klackarna i taket.
Egentligen är allt bara på låtsas.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag har hört att världen kan föda en 10 miljarder befolkning, om resurserna delades mera lika.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Bara för att det inte smällt tidigare betyder inte att det inte kommer att smälla nu. Vi har krig lite runt omkring. Krig i Europa. Sen har vi Kina och deras expansion.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Vill vi dela lika?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

För min egen del: ja. Jag har inte mycket att förlora. Har ingen egendom. Lever hand ur handske på mer eller mindre existensminimum.
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Det säger sig själv att bara den nuvarande befolkningen tär svårt på jordens resurser. Och ni som är så måna om klimatet. Inse feltänkandet!
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply