Klimatet.

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Klimatet.

Post by memphis »

Han pratade nog mest om mat och tak över huvudet.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Hur ska det gå till praktiskt att dela lika? En utopisk dröm.
Egentligen är allt bara på låtsas.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

När vi människor dör ut överlever råttorna och kackerlackorna. Råttorna kommer ta över världen - de är smarta, och söta.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Och de har tummar!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Lööövely ju!
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

memphis wrote: 22 Jun 2023, 15:40 För min egen del: ja. Jag har inte mycket att förlora. Har ingen egendom. Lever hand ur handske på mer eller mindre existensminimum.
Jag tror att det bara är dom som tror att de skulle tjäna på det som vill dela lika.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Det säger sig själv att bara den nuvarande befolkningen tär svårt på jordens resurser. Och ni som är så måna om klimatet. Inse feltänkandet!

Elon Musk säger att vi är för lite folk. För vi kan inte ta hand om den åldrande befolkningen. De är för många som inte bidrar.

Haven blir utfiskade och fiskodlingar är ingen lösning. Temperaturen i världshaven kommer utgöra massdöd.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det är det som är så sorgligt. Det handlar inte bara om människors väl och ve. Det handlar om allt övrigt liv på planeten också. Och eftersom det går så snabbt, och natur och djur inte hinner anpassa sig...Det är bara sorgligt alltihopa.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tror som Amandara. Mänsklighetens tid är snart förbi. Snart i evolutionistisk mening. Vi är ganska bräckliga trots allt. Kvar kommer de bli som kan leva under jord. Råttorna är det däggdjur som överlever allt.

Min gamla hund hon älskade att jaga sork. Helt plötsligt stannade hon upp och lade huvudet på sned och lyssnade. Sen började hon gräva! Hon grävde tills hon fick tag på sorken, och det fick hon oftast.
En gång grävde hon fram ett bo med ungar. Hon åt upp modern, jag trodde det var allt. Men så såg jag att hon fortfarande hade nåt i munnen. Små rosa pälslösa saker. Hon lade sorkungarna på bron åt mig att hantera efter eget behag.
Jag hade inget annat val än att döda dem. De hade ingen mamma längre och var bara för små. Livet är bra grymt ibland. Ändå vill vi leva.
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Vilken fruktansvärd historia. Själv har jag aldrig dödat ett djur. Det skulle vara hemskt. Men ändå, jag äter ju kött!
Egentligen är allt bara på låtsas.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag har dödat djur av barmhärtighet. Sorkungarna utan mamma. Och en skata som fått halva kroppen krossad av en bil. Sen har jag fiskat en hel del också, och dödat både maskar och fiskar.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jag har dödat en duva som bussen kört på. Eller nån jävel sparkat på den. Den kunde inte andas så mycket blod den hade i lungorna. Fucking trauma.

Men men, mänskligheten har klarat sig genom digerdöden och allt möjligt. Folk kommer lida och folk kommer gå under. Men någon utrotning ska det nog till en enorm asteroid.
Post Reply