Koranbränning.
Moderator: Moderator 1
Re: Koranbränning.
Paludan åker runt i Europa och bränner koraner i olika städer. Det sa de på nyheterna. Så han kanske lever på lånad tid utan livvakter?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det är inte hets mot folkgrupp, eftersom religionstillhörighet är ingen folkgrupp.
Respekt för tro ska man ha och det spelar ingen roll om du tror Jehovas eller Islam det finns inneboende i varje normal människa
Jag förstår inte heller varför man inte vill ha respekt för religion. Det finns väl islam som är bra. Till exempel sufierna som är mystiker.
Biskopen i Skara Åke Bonnier är emot koranbränning och bränning av heliga skrifter.
Jo men kitsligheten, hos muslimer - gentemot papper och penna. För mig oförståeligt. Men man får välja sina ord.
Där finns en hel del hos vissa muslimer som hör hemma i stenåldern. Om man inte får bränna koranen, slutar det med det? Eller ska det bli helt omöjligt att kritisera religioner?
Det är obehagligt. Man FÅR bränna papper. Oavsett vad som står där. Tex får folk bränna mina målningar om de känner för det. Det är upp till var och en om de till äventyrs vill. Det är papper, med text, for gods sake. Det är inte liv som tas, det är inte mord. Men det kan bli det om somliga, många, muslimer får härja fritt. Får de det? Jag tycker att Sveriges domstolar har rätt - att pappret med text från koranen, får brännas. Likväl som Läckbergs, Sarenbrants, Nessers, JRR Tolkiens or what so evers texter får brännas. Att bränna papper, med text - är inte problemet. UPPLOPPEN och DE SKADADE MÄNNISKORNA därav - är problemet.
Man ska inte provocera fram upplopp.
Man ska inte vika sig för folk som brukar våld, för att få fram sin agenda. Det slutar ju med att man gömmer sig och inte vågar säga ifrån. Att man ska akta sig för folk som hör hemma i fängelse.
Men varför har Sverige välkomnat så många muslimer till landet? Vi bygger inga murar som Löfven sa.
Svaret på det ligger nog i sekulariseringen. Löfven har nog dålig kunskap om kulturernas och religionernas betydelse.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen