Minne
Moderator: Moderator 1
-
- Litiummedlem
Re: Minne
Gjorde test nu under utredningen. Hade mycket under medel på alla typer. Det har försämrats väsentligt sista 1-2 åren 
Jag minns inte 00-talet så bra, tror det beror på ECT-behandlingarna jag fick 2003-2005.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Mitt minne är också dåligt. Minns inte va jag ska göra härnäst om det går några sekunder. Minns ibland inte heller vad som är resten av meningen efter att jag startat den. Har dåligt kortminne men även sämre långminne än tidigare. Bekymrad.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Mitt minne börjar också bli kasst. Glömmer framför allt namn på människor.amandara wrote: ↑11 May 2021, 10:51 Minnet är kass, särskilt när jag har mycket omkring mig - då har jag inget minne alls. Stress slår ut minnet för mig. Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde igår. Förr, i min friska tid, hade jag bra minne. Visste precis vad jag sagt och inte, då tillhör det oxå saken att jag knappt pratade då.
Vi är inte 20 längre hick.wasp wrote: ↑21 Jul 2023, 04:44Mitt minne börjar också bli kasst. Glömmer framför allt namn på människor.amandara wrote: ↑11 May 2021, 10:51 Minnet är kass, särskilt när jag har mycket omkring mig - då har jag inget minne alls. Stress slår ut minnet för mig. Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde igår. Förr, i min friska tid, hade jag bra minne. Visste precis vad jag sagt och inte, då tillhör det oxå saken att jag knappt pratade då.
-
- Niobmedlem
Håller med er! Dokumenterat kraftigt under medel på minnet. Har också ett h-vete att komma ihåg saker. Kognitivt kört också, textmassor flyter ihop och man fattar inte vad som står. Illa illa.