Vad är dagens positiva händelse?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad är dagens positiva händelse?
Ja, jag har hört att Paris inte är så mysigt i centrum utan mera spritt. Så man får ägna mycket tid i tunnelbanan.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Min syster och jag åkte som galningar i Metron, när vi var i Paris 1977.
Jag var i Rom 2019, på hotellet tipsade de om genuina reastauranger, såå god mat!!
Min mamma planerar en resa till Nepal som jag känner mig frestad att följa med på. Man landar i Kuala Lumpur. Därifrån ett litet plan upp til bergen. Sen vandra ett par dagar för att komma till destinationen- en by där tiden nästan stått stilla.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Låter fint, tyvärr klarar jag inte strapatser längre, fick det klart för mig när jag åkte till USA 2016
Coolt, ett äventyr! Tror dock inte jag vågat ge mig på en sådan resa.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Vill de verkligen ha dit turister? Då är det ju inte så orört längre.
Klok insikt! :D
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Ja de är mycket gästvänliga där. Fast strikta buddhister. Inte självklart att flickor ska gå i skola till exempel. Mamma känner en kvinna som arbetar på orten.
Har kall öl i kylen. Men det får bli senare, när jag har sovit ut.
Ledig eftermiddag!
In a world where you can be anything, be kind.