Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Jocke
Iridiummedlem

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Jocke »

Jag hör ju mitt namn ofta och vänder mig om överallt, men ingen där ja kanske på långt håll men ingen jag känner.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Heja tillbaka i huvudet, kanske någon som vill prata? Vi är aldrig ensamma de finns där latent, sjukdom är det först när vi inte kan hantera det. Numera är jag rösthörare
https://rsmh.se/livet-vande-med-rosthorargrupp/
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag pratade med min kp 25 min på telefon. Jag drog allt som hänt det senaste. Ni som vet ni vet. När jag sade att en barndomskompis har blivit mördad, hörde jag ett mycket tveksamt ooookeeeyyyyy...... Jag är säker på att han tänkte: psykos! Sen kom det: hon fick halsen avskuren och det kring det. Det riktigt hördes hur han drog öronen åt sig. Jag fick smattra på min information och jag märkte typ hur han aaaandaaadeees uuuut..... Inte psykos utan alltså allvar. Sen körde han lite medmänsklighet typ tycka synd om men jag var helt saklig, och pratade ganska fort. Sen var jag precis förstörd. Att prata med honom rörde upp allt. I somliga lägen är det bäst att bara lägga locket på. Idag är en sån dag.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag förstår att mordet på din barndomskamrat kan låta overkligt för din KP, amandara.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Geta wrote: 25 Jul 2023, 16:37 Jag förstår att mordet på din barndomskamrat kan låta overkligt för din KP, amandara.
Ja, det förstår jag oxå - det känns för overkligt för att vara sant.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

amandara wrote: 25 Jul 2023, 16:25 Jag pratade med min kp 25 min på telefon. Jag drog allt som hänt det senaste. Ni som vet ni vet. När jag sade att en barndomskompis har blivit mördad, hörde jag ett mycket tveksamt ooookeeeyyyyy...... Jag är säker på att han tänkte: psykos! Sen kom det: hon fick halsen avskuren och det kring det. Det riktigt hördes hur han drog öronen åt sig. Jag fick smattra på min information och jag märkte typ hur han aaaandaaadeees uuuut..... Inte psykos utan alltså allvar. Sen körde han lite medmänsklighet typ tycka synd om men jag var helt saklig, och pratade ganska fort. Sen var jag precis förstörd. Att prata med honom rörde upp allt. I somliga lägen är det bäst att bara lägga locket på. Idag är en sån dag.
Det är ju inte vardag att få höra något sånt. Han trodde nog inte det var psykos, utan blev överraskad.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jocke wrote: 25 Jul 2023, 14:07 Jag hör ju mitt namn ofta och vänder mig om överallt, men ingen där ja kanske på långt håll men ingen jag känner.
Händer mig med. Jag gick fram till en ung snubbe jag aldrig sett och fråga vad han ville. "Jag trodde jag pratade med en vän" sade han och gick!?
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

DEt känns som det ekar så kan ljudet finnas på verkligt men det är inte mitt namn om jag ser rationellt på det.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

zoegas wrote: 25 Jul 2023, 17:24
amandara wrote: 25 Jul 2023, 16:25 Jag pratade med min kp 25 min på telefon. Jag drog allt som hänt det senaste. Ni som vet ni vet. När jag sade att en barndomskompis har blivit mördad, hörde jag ett mycket tveksamt ooookeeeyyyyy...... Jag är säker på att han tänkte: psykos! Sen kom det: hon fick halsen avskuren och det kring det. Det riktigt hördes hur han drog öronen åt sig. Jag fick smattra på min information och jag märkte typ hur han aaaandaaadeees uuuut..... Inte psykos utan alltså allvar. Sen körde han lite medmänsklighet typ tycka synd om men jag var helt saklig, och pratade ganska fort. Sen var jag precis förstörd. Att prata med honom rörde upp allt. I somliga lägen är det bäst att bara lägga locket på. Idag är en sån dag.
Det är ju inte vardag att få höra något sånt. Han trodde nog inte det var psykos, utan blev överraskad.
Ja det är ju möjligt.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Nu har jag grejat och ordnat så att jag kan följa med på brorsdotters konfirmation i Stockholm.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det blir hon säkert glad för, amandara.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Ja det tror jag. Vi är inte så många i släkten. Så det blir bra. Jag har plockat fram fina lite finare somriga kläder. Hon får ett samehalsband som jag tror hennes mormors mor gjort. Hon har ju sameblod precis som jag och vi andra. Och det finns historia i armbandet. Det är fint oxå.
Post Reply