Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad tänker du på just nu?
Hungrig men möte inte slut än
In a world where you can be anything, be kind.
På en låt: Go Crazy - Prince.
Ser ett tvprogram om bedragare i tv4. Då tänker jag på Fantasio som blir lurad på mycket pengar. Det är klassiskt att bedragaren säger att offret ska få tillbaka mera pengar än vad de lagt ut. Precis som i Fantasios fall. Hur ska vi få Fantasio att vakna upp ut bedragarens dimmor?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det undrar jag också!
Ja, hårt men sant…memphis wrote: ↑20 Aug 2023, 15:39 Ser ett tvprogram om bedragare i tv4. Då tänker jag på Fantasio som blir lurad på mycket pengar. Det är klassiskt att bedragaren säger att offret ska få tillbaka mera pengar än vad de lagt ut. Precis som i Fantasios fall. Hur ska vi få Fantasio att vakna upp ut bedragarens dimmor?
Jo, själv gav jag bort ganska mycket varje månad i ett par års tid. Jo flera sade att jag blev lurad, jag sade alltid nej till bedragaren blev sedan övertalad varje gång. Jag sade både ja och nej samtidigt. Hade en dröm på den tiden, men blev varse på ett brutalt sätt. Fick en inkassokrav och vart tvungen att anlita försörjningsstöd för första och enda gången i livet hoppas jag.
Jag skulle vilja ha en funktionell regnjacka som andas. Var kan man få tag på en sådan?
Egentligen är allt bara på låtsas.
Varva ner efter lång dag
In a world where you can be anything, be kind.
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Samma här men lite väl tidigt