VAXOL spray

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
yrväder
Rheniummedlem

VAXOL spray

Post by yrväder »

Köpte igår Vaxol spray flaska på apoteket som underhållsbehandling mot öronvax. Tänker på dig Jocke nu när jag skriver kanske nåt du kan använda, har tänkt underbehandla öronvax 1 gång i veckan själv för att slippa vaxproppar i och med hörapparaterna. Hörapparater frodar öronvax att rinna til
1 - 2 ggr i veckan kan du underbehandla öronvax.

Tror den kosta 149 kr överkomligt pris.

Ida Warg schampo är också ett bra schampo håret blir mjukt och luftigt. Överkomligt pris det med.
Krokus
Rodiummedlem

Re: VAXOL spray

Post by Krokus »

Jag har Vaxol, men tycker att öronen kliar något fruktansvärt. Visserligen brukar mina öron klia, men med Vaxol blir det extra kladdigt. :lol:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag har också funderat på vaxol. Fast det brukar bara vara olivolja eller vatten i dessa produkter. Jag hittade dock en sort med väteperoxid i. Känns ju lite fel att betala så mycket bara för olivolja eller vatten.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Har köpt vaxol, öron rekommenderar den med olivolja, men inte använt den än. Blir nu tveksam Krokus, att använda den.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag använder Otinova en gång per vecka. Det kliar i mina öron också. Det beror nog på hörlurar.
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Använde igår efter att du sprutat 1-2 ggri örat i lutand hållning och örat uppdraget masserar du en stund vid ingången. Fungera jättebra och tänker fortsätta att göra det 1 gång i veckan för att förhindra att det bildas vaxpropp med tanke på hörapperaterna.

Om det kliar, klia inte så slutar det efter en stund att klia.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Geta wrote: 22 Aug 2023, 08:59 Jag använder Otinova en gång per vecka. Det kliar i mina öron också. Det beror nog på hörlurar.
Provade nån sån där. Sved som fan i örat. Fick spola bort det.

Jag håller mig till det jag haft innan. Revaxör och olja.
Målningen är själens spegel
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det kan svida men det går fort över. Det är surt.
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

det använder man inte mot öronvax Otovin tror att det är mer mot inflammation i hörselgången
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Men Otinova fungerar också för öronvax. Det löser upp vaxet som kryper ut.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

När det kliar i öronen på mig, beror det på att jag har psoriasis i bägge öronen, inte en doktor på många år, kunde ställa rätt diagnos. Gick till ägaren av Citysjukhuset 7 i stan han var öronläkare och vid första undersökningen frågade han mig, har du psoriasis? Jag sade ärligt, har haft. Du har psoriasis i bägge öronen. Jag tar nu en medicin Dermovat o,5 mg/ml och fyller hörselgången varje gång det kliar. Den stoppar kliandet ett tag och medicinen varar ett år eller mer.

Snacka om klia...
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply