Finns kvinnor och män?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Finns kvinnor och män?

Post by Geta »

Jag tänker mer på 80-90 åriga män som pappor. Då minskar orken.
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Jag tänker på att pappan inte lever så länge och t ex får uppleva barnets studenten osv
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Ni är ganska enkelspåriga tänker jag..

Hur många blir pappor vid 80-90?
Det är många pappor som dör även om dom är gamla, om pappan är 50 när barnet kommer så är han 68 när barnet tar studenten.

Tror det ni säger är ganska dåligt realistiskt sätt.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Nu har jag läst att både män och kvinnor prioriterar personlighet hos sin partner.. Däremot var det en massa kommentarer som ska "skildra den hårda verkligheten" och då säger dom att pengar och status var viktigast även om pollen pekade på att det var det sista en kvinna tittade på.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Vi med schizofreni är ofta ensamstående. Vi har inte så hög status eller
mycket pengar. Kan det finnas ett samband?
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

När jag var barn tyckte jag att mina föräldrar var för mig pinsamt gamla. När jag var 10 år gammal var min far 56 år och min mor 50 samt sladdbarn min bror är 15 år äldre än jag. Samt att jag i släkten är yngst i min generation många kusiner är redan döda, men mina syskon lever alla.

Min farfar hade 25 barnbarn och jag känner liten samhörighet till mina kusiner. För stor åldersskillnad.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Klankedinken wrote: 29 Aug 2021, 11:03 Nu har jag läst att både män och kvinnor prioriterar personlighet hos sin partner.. Däremot var det en massa kommentarer som ska "skildra den hårda verkligheten" och då säger dom att pengar och status var viktigast även om pollen pekade på att det var det sista en kvinna tittade på.
Varenda kvinna förnekar att de tagit en man pga pengar och status, vilket jag tror alla förnekar även i en undersökning. Kan vara så att en man som har makt och status samt då rik, har en mer intressant personlighet än en man som är helt "vanlig"
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Geta wrote: 29 Aug 2021, 11:06 Vi med schizofreni är ofta ensamstående. Vi har inte så hög status eller
mycket pengar. Kan det finnas ett samband?
Det här är ju en punkt de flesta av oss här kan fundera på. Jag tror att det största problemen är skoven och den livskvalitet vi kan bibehålla.. Pengar är förstås viktigt men främst är ju att livet är så kaotiskt om man inte kan ta vara på sig själv.

För att det ska fungera mellan två självständiga människor så måste man va självständig själv och att ha schizofreni och leva på sjukpension låter inte som man är så duktig på det.. Det finns förstås skillnader i gruppen schizofreni men generellt så fungerar man sämre och det ger sämre förutsättningar..

Intressant frågeställning tycker jag.

På nissegossen inlägg så tror jag att pengar gör att personen lyser igenom mer, man får större uttryck för vem man är samt att man är mer självständig. Det ger mer öppningar och möjligheter. Att ha hög status är starkt förknippat med hälsa och god funktion så varför skulle inte man inte söka status? Jag tror kvinnorna söker sig till "personligheten" som dom säger men att status gör att personligheten förbättras!
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Ett bekant par var kvinnan 40+ och mannen 75 när deras barn föddes. Risken för att barnet får olika sjukdomar/ funktionsnedsättningar ökar om föräldrarna är gamla, t ex schizofreni, autism, Downs syndrom.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Naturen sätter stopp för kvinnor att föda barn efter klimakteriet.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Har hört att gamla fäder är en riskfaktor vid schizofreni. Är nog ett gammalt påstående. Vet inte om det stämmer.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Post Reply