Leksaker du ville ha som liten som du aldrig fick
Moderator: Moderator 1
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Re: Leksaker du ville ha som liten som du aldrig fick
Grannarna gick med en sopsäck med gosedjur, det var deras dotter som var ca 15 år som gjorde sig av med barndomen de var på väg in i soprummet och jag förstod att säga, skall ni slänga sopsäcken, ja. Kan jag få den? Jag fick den, det var dockor bla en kissdocka, dockhus och gosedjur. Ringde grannen och sade jag har en säck gosedjur, ta med din dotter så får hon välja ut vad hon vill ha.
Han kom och med sig hade han båda sina barn, en pojke på 8 år och flickan på 4 år. Flickan tog kissdockan, det var två dockor till, frågade en annan granne vars dotter också var 4 år, hon fick välja nästa docka och fick ett dockhus. Den sista dockan gick jag med till en flicka i en Iransk familj, som var kompis med de andra två, hem till henne och ringde på. Han öppnade dörren och jag frågade jag vill ge din flicka denna docka. Han säger hon behöver ingen, dottern som stod bredvid ryckte den ur handen på mig, så var saken avgjord.
Står sedan beredd att gå i duschen, då ringer det på dörren, slänger på mig en morgonrock håller igen den med en hand och öppnar. Utanför står 3 st 4åriga flickor och pratar i munnen på varandra de vill tacka mig allihop, grannen som var hemma hos mig, hans dotter går fram till mig och kramar om mig så högt hon når. Jag blir livrädd precis i höjd med min kuk, drar igen dörren, vad de säger sedan vet jag inte.
Jag duschar efter duschen ringer jag grannen och säger jag vill inte ha några barn på min dörr. Han säger behöver du sopsäcken med gosedjur? Jag kan ta med mig den till flickans dagis? Javisst säger jag. Hans son ville ha en hjärtformad kudde i rött för att ge till sin bästis, blev förvånad men visst fick han den. Det med att jag drog igen dörren framför tjejerna förklarade de med att jag var sjuk.
Inget ont om det.
Han kom och med sig hade han båda sina barn, en pojke på 8 år och flickan på 4 år. Flickan tog kissdockan, det var två dockor till, frågade en annan granne vars dotter också var 4 år, hon fick välja nästa docka och fick ett dockhus. Den sista dockan gick jag med till en flicka i en Iransk familj, som var kompis med de andra två, hem till henne och ringde på. Han öppnade dörren och jag frågade jag vill ge din flicka denna docka. Han säger hon behöver ingen, dottern som stod bredvid ryckte den ur handen på mig, så var saken avgjord.
Står sedan beredd att gå i duschen, då ringer det på dörren, slänger på mig en morgonrock håller igen den med en hand och öppnar. Utanför står 3 st 4åriga flickor och pratar i munnen på varandra de vill tacka mig allihop, grannen som var hemma hos mig, hans dotter går fram till mig och kramar om mig så högt hon når. Jag blir livrädd precis i höjd med min kuk, drar igen dörren, vad de säger sedan vet jag inte.
Jag duschar efter duschen ringer jag grannen och säger jag vill inte ha några barn på min dörr. Han säger behöver du sopsäcken med gosedjur? Jag kan ta med mig den till flickans dagis? Javisst säger jag. Hans son ville ha en hjärtformad kudde i rött för att ge till sin bästis, blev förvånad men visst fick han den. Det med att jag drog igen dörren framför tjejerna förklarade de med att jag var sjuk.
Inget ont om det.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Apropå leksaker, jag hittade dessa i källaren igår...

La ut dem på Tradera för 1 000 kr st (de två som fungerade), folk nappade direkt! Kanske man kan sälja de två andra (det är lite glapp o sånt i dem) för några hundra i.a.f, det är ju samlarobjekt. Fotbollsspelet till höger fungerade inte alls.

La ut dem på Tradera för 1 000 kr st (de två som fungerade), folk nappade direkt! Kanske man kan sälja de två andra (det är lite glapp o sånt i dem) för några hundra i.a.f, det är ju samlarobjekt. Fotbollsspelet till höger fungerade inte alls.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Minns att jag ville ha tv-spel, vilket jag fick av min brorsa. Han skämde bort mig rätt mycket faktiskt. Och idagsläget har vi ingen kontakt med varandra. Fan, nu börjar jag gråta. Skit.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Kram Krokus! Går det inte att ta upp kontakten igen om du vill?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag hade ett sånt, med kartong som jag sålde för billigt. Ångrar nu lite att jag inte sparade detRichard wrote: ↑30 Aug 2023, 06:43 Apropå leksaker, jag hittade dessa i källaren igår...
Zoidar,
Jag vet inte. Någonstans vill jag ha kontakt med både brorsan och pappa, men bägge är dysfunktionella.
Jag vet inte. Någonstans vill jag ha kontakt med både brorsan och pappa, men bägge är dysfunktionella.
Fick allt jag önskade mig
Vad besvärligt! Hur är de dysfunktionella? Det kan ju vara på ett negativt sätt, att de inte bryr sig och sånt eller har tendens att trycka ner eller utnyttja. Det kan ju också vara mer neutralt, att de inte förstår eller är svåra att kommunicera med. Är de negativt dysfunktionella förstår jag om du inte kan ha kontakt.
Zoidar,
Jag vill inte berätta mer än såhär på forumet.
Jag vill inte berätta mer än såhär på forumet.
Fick ärva mycket leksaker av min 2 år äldre bror. En specialbyggd våningssäng delade av rummet som vi delade.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Ursäkta mig! Det förstår jag så klart! Är lite förvirrad pga. relationen till tjejen, tappat balansen.
Har aldrig spelat spel. Saknar fingerfärdighet och intresse. Kopplar av med Tv och inte spel. Och vad jag sett av det är det mest besegringar och våld influerat. Nej Tack.