Kan vara så att min hjärna inte heller fixar det. Personlig assistent kanske är ett säkrare kort.Hercules723 wrote: ↑31 Aug 2023, 20:54 Jag skulle aldrig palla det. Gått in i väggen efter dag 1. :P
Mycket ansvar över flera gamlingar = stress. Och sedan många olika typer av moment. Min hjärna hade blivit "kaputt"
Funderingar kring byta jobb
Moderator: Moderator 1
Re: Funderingar kring byta jobb
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
jag hade tagit personlig assistent alla dagar i veckan, mycket stressigare på boende.Zoidar wrote: ↑31 Aug 2023, 22:14Kan vara så att min hjärna inte heller fixar det. Personlig assistent kanske är ett säkrare kort.Hercules723 wrote: ↑31 Aug 2023, 20:54 Jag skulle aldrig palla det. Gått in i väggen efter dag 1. :P
Mycket ansvar över flera gamlingar = stress. Och sedan många olika typer av moment. Min hjärna hade blivit "kaputt"
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Det är möjligt. Jag har aldrig jobbat på boende.mrsearlgray wrote: ↑03 Sep 2023, 13:22
jag hade tagit personlig assistent alla dagar i veckan, mycket stressigare på boende.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Har jobbat ett kort tag som personlig assistent och ca 2 år på boende om man räknar med utbildningen. tyvärr är dom ofta underbemannade och överarbetade. :(Zoidar wrote: ↑03 Sep 2023, 13:24Det är möjligt. Jag har aldrig jobbat på boende.mrsearlgray wrote: ↑03 Sep 2023, 13:22
jag hade tagit personlig assistent alla dagar i veckan, mycket stressigare på boende.
edit: men det går ju alltid att testa men arbeta int ut dig! :)
Vad var det för boende du jobbade på?mrsearlgray wrote: ↑03 Sep 2023, 13:27
Har jobbat ett kort tag som personlig assistent och ca 2 år på boende om man räknar med utbildningen. tyvärr är dom ofta underbemannade och överarbetade. :(
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
vanligt äldreboende och ibland på demensavdelningen men inget LSS eller så.Zoidar wrote: ↑03 Sep 2023, 13:29Vad var det för boende du jobbade på?mrsearlgray wrote: ↑03 Sep 2023, 13:27
Har jobbat ett kort tag som personlig assistent och ca 2 år på boende om man räknar med utbildningen. tyvärr är dom ofta underbemannade och överarbetade. :(
Du tyckte det var högt tempo?mrsearlgray wrote: ↑03 Sep 2023, 13:31
vanligt äldreboende och ibland på demensavdelningen men inget LSS eller så.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
ja det tyckte jag men du kanske är mer stresstålig. Jag kommer nog aldrig jobba inom vården igen iallafall...
Nej, jag är inte stresstålig. Men handlar det om vård tänker jag att jag får superkrafter, men så kanske inte är fallet.mrsearlgray wrote: ↑03 Sep 2023, 13:40
ja det tyckte jag men du kanske är mer stresstålig. Jag kommer nog aldrig jobba inom vården igen iallafall...
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Man känner ju att man hjälper någon såklart men tror inte det kommer överväga stressen... :(Zoidar wrote: ↑03 Sep 2023, 13:48Nej, jag är inte stresstålig. Men handlar det om vård tänker jag att jag får superkrafter, men så kanske inte är fallet.mrsearlgray wrote: ↑03 Sep 2023, 13:40
Fortsätter med ledsagning och kontaktperson en tid till iaf. Får se längre fram. Jag har ett bra jobb.
Varken amandara eller jag trivdes i äldrevården. Det var för sorgligt som slutstation för de äldre i livet. Väldigt många var dementa. Idag tror jag att man har särskilda boenden för dementa.