De godaste smörgåsarna
Moderator: Moderator 1
Re: De godaste smörgåsarna
Landgång? Det var länge sedan man fick avnjuta en sådan.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Där är en smörgåsbutik bakom Max. Men den är alltid stängd när jag går förbi? Där är jobb caféet mittemot Filmstaden, där kunde man beställa landgångar via Börjes som ligger på Berga (tror jag). Man beställer dagen innan.
Idag tog jag en Italian BMT. Tror den var "Sub of the day", Lite billigare pris. Tror något på 70 kronor. Det kan det vara värt, lådorna jag köper på ICA kostar ju 72 spänn.
Wienerbröd till frukost på jobbet
In a world where you can be anything, be kind.
Det låter danskt.
Jag har gjort en kyckling curry med äpple och röd lök, med créme fraîche som bas, som jag fyllt baguetten med. Det var gott.
Målningen är själens spegel
Det förstår jag. Har ätit liknande smörgås på sjukhuset i Falköping.
Idag blev det en smörgås från Subway. Den dyraste, tror jag; "American steakhouse melt". Det var lite sting i den, tror jag tog barbecuesås till den. Kostade visst över 80 spänn, men det var det värt.
Bra du unnar dig lite!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Pain riche med vällagrad ost är enkelt och svårslaget. Vill inte ha något grönt på den, inte ens en tomatskiva.
Jag tar tillbaka det jag skrev. Det är ju himla gott med rädisor till. Nu ska jag bara ta mig till en ostaffär i staden, sedan köpa bröd och rädisor på Hemköp. Det är mycket godare än mackor på Subway.