Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Koi
Rubidiummedlem

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Koi »

Jag har gått ner 10 kg sen i början av augusti. Men det har sina orsaker. Ofrivilligt snabbt. 103 till 93.
Målningen är själens spegel
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det ska bli intressant att väga sig efter inläggningen. Hoppas på att ha gått ned två kilo, det borde inte vara någon omöjlighet. Hemma pimplar jag ju öl och det blir inget av med den varan på avdelningen. Inga chips heller. Jag är glad att jag ingen överskottshud har fått kvar efter min kraftiga viktnedgång. Huden stramar upp sig som tur är.
Santina
Dysprosiummedlem

Post by Santina »

Jag gick upp när jag var inlagd. Man får ju ordentliga måltider och sen serverade de fika ibland. Senaste gången jag var inlagd avstod jag fikat och åt mindre till frukost, men gick typ ändå upp.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Okej, Santina. Det är nog vanligt att gå upp i vikt. Men jag tänker absolut inte gå till kiosken när jag nu får det. Skonsamt för både plånbok och midjemått.
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Är du inlagd nu Fantasio eller är det något som planeras kan inte märka på dig att du är psykotisk eller det är för att få hjälp med ångesten ?
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har både bra och dåliga stunder. Jag har kanske dålig sjukdomsinsikt. Tycker inte jag mår så dåligt att vård är nödvändigt, men det bestämmer inte jag. Jag hör en del röster och de vill jag helst slippa.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Efter att ha loggat vad jag äter så har jag insett att jag äter alldeles för lite protein, undrar om det är därför jag är så hungrig hela tiden? :( ska försöka få i mig mer men är så kräsen med kött så ska kolla på vegetariska alternativ.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

mrsearlgray wrote: 26 Sep 2023, 11:30 Efter att ha loggat vad jag äter så har jag insett att jag äter alldeles för lite protein, undrar om det är därför jag är så hungrig hela tiden? :( ska försöka få i mig mer men är så kräsen med kött så ska kolla på vegetariska alternativ.
När du ätit Lchf får du väl i dig mer protein?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Zoidar wrote: 26 Sep 2023, 13:05
mrsearlgray wrote: 26 Sep 2023, 11:30 Efter att ha loggat vad jag äter så har jag insett att jag äter alldeles för lite protein, undrar om det är därför jag är så hungrig hela tiden? :( ska försöka få i mig mer men är så kräsen med kött så ska kolla på vegetariska alternativ.
När du ätit Lchf får du väl i dig mer protein?
jo men inte alls så mycket som jag trodde eller behövde äta, åt mest grönsaker och lax till och från, lite bacon och ägg här och var också men jag är väldigt kräsen med kött så vissa dagar åt jag inte något kött eller fisk alls... Ska försöka öka intaget med protein framöver.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Äter du lchf fortfarande?
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Zoidar wrote: 26 Sep 2023, 13:13 Äter du lchf fortfarande?
Nja, håller koll på kolhydraterna men är inte så strikt som innan. För min del så insåg jag att jag behöver göra en helt omställning kring mat och min livsstil om jag ska kunna hålla vikten när jag gått ner i vikt, har en tid med dietist i oktober och hoppas att hon kan vägleda mig.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

mrsearlgray wrote: 26 Sep 2023, 14:21
Nja, håller koll på kolhydraterna men är inte så strikt som innan. För min del så insåg jag att jag behöver göra en helt omställning kring mat och min livsstil om jag ska kunna hålla vikten när jag gått ner i vikt, har en tid med dietist i oktober och hoppas att hon kan vägleda mig.
Ok, hoppas du får rätt på balansen. Försöker göra lite på liknande sätt. Ha lite koll på kolhydraterna utan bli för strikt.
Post Reply