Ja. Min syster är nära mitt hjärta. Jag kommer överleva, det är inte det. Jag är helt säker på att min och hennes själar kommer att mötas igen, somehow. I feel it in the air. Tack
Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad tänker du på just nu?
Det låter som du är less livet? men förstår att du är medveten om faiblessen av att inte kunna delta i livets arrangemang. Jag har haft dem känslorna länge, och det finns folk som kritiserar mitt förhållningssätt till livet. Att jag har valt att jag lever ett halvt liv, ses av många som ett dåligt exempel på vad livet egentligen borde innebära. Har till och med blivit påtalad att gå och hänga mig, istället för det jag har valt.
Det är massor av fördomar kring detta, men nu lever jag ändå ett aktivt liv i förhållande till vad jag klarar av.
Jocke,
Du har väl inte valt ditt liv med psykisk ohälsa och hörselproblem?
Du har väl inte valt ditt liv med psykisk ohälsa och hörselproblem?
En Google Pixel Telefon. Man kan installera GrapheneOS på Pixel telefoner och göra en ultrasäker. Men jag har inga pengar!!
Att du har valt att leva ett halvt liv, på vilket sätt? Att du lever ett halvt liv pga psykossjukdom? Eller menar du på något annat sätt. Ingen väljer att bli sjuk. Man kanske inte KAN leva det liv som man gjorde innan pågrund utav att symtom av sjukdomen gör att det inte funkar som innan. Ibland känns det bara som att mitt liv passerar utan att jag kan göra något. Jag försöker delta och göra så mycket jag kan med den förmåga som jag harJocke wrote: ↑26 Oct 2023, 15:01Det låter som du är less livet? men förstår att du är medveten om faiblessen av att inte kunna delta i livets arrangemang. Jag har haft dem känslorna länge, och det finns folk som kritiserar mitt förhållningssätt till livet. Att jag har valt att jag lever ett halvt liv, ses av många som ett dåligt exempel på vad livet egentligen borde innebära. Har till och med blivit påtalad att gå och hänga mig, istället för det jag har valt.
Det är massor av fördomar kring detta, men nu lever jag ändå ett aktivt liv i förhållande till vad jag klarar av.
Att snus är så gott! :P
Det är inga spöken under sängen. Det är verklighet.
Nä, men skulle kunna ut och resa, jobba heltid, delta mer aktivt i det sociala livet. Känner flera som har en givande kontakt med andra, har inte den möjligheten eller kanske inte vill exponera mig så mycket inför skranket.
Egentligen kanske man inte kan välja de förutsättningar som borde fungera automatiskt i livet. Jag åkte nyss buss hem, skulle hoppa på på stan, stod och trevade med busskortet i mobilplånboken. Hon bara gick förbi utan att stå i kö. Ja, man får inte vara långsam i livets lotteri. Ja du, ni har nog rätt man kan inte välja livets förutsättningar. Genetik har nog en stor roll i sammanhanget.Leakim97 wrote: ↑26 Oct 2023, 15:11Att du har valt att leva ett halvt liv, på vilket sätt? Att du lever ett halvt liv pga psykossjukdom? Eller menar du på något annat sätt. Ingen väljer att bli sjuk. Man kanske inte KAN leva det liv som man gjorde innan pågrund utav att symtom av sjukdomen gör att det inte funkar som innan. Ibland känns det bara som att mitt liv passerar utan att jag kan göra något. Jag försöker delta och göra så mycket jag kan med den förmåga som jag harJocke wrote: ↑26 Oct 2023, 15:01Det låter som du är less livet? men förstår att du är medveten om faiblessen av att inte kunna delta i livets arrangemang. Jag har haft dem känslorna länge, och det finns folk som kritiserar mitt förhållningssätt till livet. Att jag har valt att jag lever ett halvt liv, ses av många som ett dåligt exempel på vad livet egentligen borde innebära. Har till och med blivit påtalad att gå och hänga mig, istället för det jag har valt.
Om vi ska vara i stora eller lilla kyrkan?
In a world where you can be anything, be kind.