Igenkänning känner likadant. Det är svårt att se ljuset tyvärrmrsearlgray wrote: ↑09 Nov 2023, 16:55 för jag ser inget ljus i tunneln och har inte gjort det på väldigt länge. är bara trött, jag vill nog inte dö egentligen jag vill bara inte existera såhär.
Vad tänker du på just nu?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad tänker du på just nu?
Prova sluta röka så kanske ni mår bättre. Jag känner att det gjorde stor skillnad för mig iaf.
Mina båda föräldrar blev också 84 år. Det måste vara en magisk siffra.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
vill ringa mitt ex men samtidigt inte. vill bara prata men samtidigt mår jag dåligt över att lägga allt på han.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Gör det, om du vet att han bryr sig!mrsearlgray wrote: ↑09 Nov 2023, 18:22 vill ringa mitt ex men samtidigt inte. vill bara prata men samtidigt mår jag dåligt över att lägga allt på han.
Jag kan erkänna en sak (som jag inte borde skriva öppet här), jag har flera väninnor som inte mår så bra heller. Vi pratar mycket annat är problem dock o har trevligt ihop. Men ibland ringer nån av dom o bara vill prata problem... En gång råkade jag somna under samtalet. Det åker oftast in o ut genom öronen, för jag känner att det finns absolut noll jag kan göra! Men har inte hjärta att be dom ta det med en terapeut eller nått. Jag vill ju ändå bidra till någon form av stöd i.a.f. Men när man inte kan göra ett dugg så tröttnar man bara på det.
Det är dock inte alltid jag inte lyssnar, kan jag hjälpa så gör jag det.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
jo han bryr sig men schizofreni var ju orsaken till att det tog slut så känns bara som att jag belastar han med saker han ville ifrån.Richard wrote: ↑09 Nov 2023, 18:37Gör det, om du vet att han bryr sig!mrsearlgray wrote: ↑09 Nov 2023, 18:22 vill ringa mitt ex men samtidigt inte. vill bara prata men samtidigt mår jag dåligt över att lägga allt på han.
Jag kan erkänna en sak (som jag inte borde skriva öppet här), jag har flera väninnor som inte mår så bra heller. Vi pratar mycket annat är problem dock o har trevligt ihop. Men ibland ringer nån av dom o bara vill prata problem... En gång råkade jag somna under samtalet. Det åker oftast in o ut genom öronen, för jag känner att det finns absolut noll jag kan göra! Men har inte hjärta att be dom ta det med en terapeut eller nått. Jag vill ju ändå bidra till någon form av stöd i.a.f. Men när man inte kan göra ett dugg så tröttnar man bara på det.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Aha, trist...mrsearlgray wrote: ↑09 Nov 2023, 18:40jo han bryr sig men schizofreni var ju orsaken till att det tog slut så känns bara som att jag belastar han med saker han ville ifrån.Richard wrote: ↑09 Nov 2023, 18:37Gör det, om du vet att han bryr sig!mrsearlgray wrote: ↑09 Nov 2023, 18:22 vill ringa mitt ex men samtidigt inte. vill bara prata men samtidigt mår jag dåligt över att lägga allt på han.
Jo, tyvärr bryter psykisk ohälsa ner förhållanden också. Båda mina föräldrar var utbrända när dom skiljde sig, så det berodde nog mycket på ohälsan. Även om man kanske inte alltid orkar lyssna, som jag skrev ovan, är det viktigt att man fortfarande är vänner. Men vänner ska ju verkligen lyssna på en, där känner jag att jag sviker ibland...
Du verkar vara god vän med ditt ex i.a.f? Prata om nått annat kanske? Det kanske blir bättre då? Jag brukar åtminstone försöka få till nån form av humor o skoj även om det bara är problem.
Richard,
Var det din psykiska ohälsa som dina föräldrar blev utbrända av?
Var det din psykiska ohälsa som dina föräldrar blev utbrända av?
Nä, inte alls, den var helt okänd vid det tillfället. Jag var 14 år o fattade inte att båda två mådde jättedåligt (jag hittade regelbundet Stesolid- eller Rohypnol-burkar, men hade inte en aning om vad det var för nått då), jag var bara ett barn. Men min psykiska ohälsa började visa sig efter att jag o pappa flyttat på ett håll o mamma o syster på ett annat håll (dock bara 200 m från varandra). All min depression som kom då gick ut över min pappa, något jag skäms jättemycket för. Då hade jag blivit 16 år.
I min släkt finns det en pojke på 18 år som på senare år har fått diagnosen ADHD. Ingen i familjen har velat erkänna det. Hela släkten har blivit osams och farmor har till och med kontaktat socialtjänsten.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Så din farmor lever konstigt, om dina föräldrar är döda
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com