Följare

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nobel
Skandiummedlem

Re: Följare

Post by Nobel »

På grund av paranoia har jag länge undvikt sociala medier, men har nyligen försiktigt vågat mig ut på Instagram och LinkedIn. Har där fått kontakt med gamla klasskompisar. Har endast lagt till personer jag känner där. Är rädd för att hamna i ett skov igen och flippa totalt på sociala medier och ta bort allt och alla igen och byta alla lösenord, och leva i total misär och vara rädd för att allt är hackat.
'cause the freak inside controls my mind
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Jag saknar facebook lite faktiskt , jag var med i en grupp som hette fåglar inpå knuten och tyckte det var roligt när jag lärt mig känna igen en fågels igenkänningstecken så om jag såg den ute som jag en gång gjorde när jag gick i byn så såg jag 2 talgoxar och det tack vare de många och fina bilderna entusiaster skickar in på fåglar de fotot.
Sen kan jag också sakna tips på billig och enkel mat.

Instagram saknar jag för bildernas skull, men å andra ju mer man ser ju mer kräsen blir du.

Det är både och men mår bäst utan social media
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag får statistik på bloggbesöken, men jag bloggar inte för jag vill bli en kändis eller nått, men det ändå kul att en del följer den. Den är för mig själv också.

Jag fick en del följare efter mina atomexperiment, vissa som jag blivit goda vänner med, med vi har aldrig setts, bl.a. fransmän, amerikaner, turkar, australiensare, m.fl. Alltså vi har bara kontakt via Facebook.

Men för snart ett år sen la jag ut en scen ur en film på YouTube, avsedd för några atomintresserade vänner. Men det är ganska många som sett o kommenterat den. Möjligen att den kommer högt upp på sökresultat om man söker på sakerna? Jag tror inte ens det är tillåtet att lägga ut en del av en film utan upphovsrätter o sånt. Just nu: 391 895 visningar och 596 kommentarer, samt har en hel del har börjat följa min kanal via den. Jag lägger mest ut när jag filmar när jag kör sparkcykel eller på mina katter.

Detta klipp är det: https://www.youtube.com/watch?v=GAWQS5Xip7g

Det var den jag försökte göra en parodi på, den har dock bara setts 856 ggr: https://www.youtube.com/watch?v=aIpxvzTkXsw
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

När jag blir nojig raderar jag folk på Facebook. Har under hösten mer än halverat antal gäster på min lista. Alla som var opålitliga fick gå.

Instagram…jag använder bara en. Den som är öppen.

Facebook är jag mest med i pga intressanta diskussioner i olika grupper. Och i några målargrupper. Har tagit bort alla aviseringar på alla social media. Min stress sjönk enormt mycket. Jag svarar när jag svarar.
Målningen är själens spegel
Post Reply