Löning ...

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

Hercules723
Hafniummedlem

Re: Löning ...

Post by Hercules723 »

Det är en trygghet att ha mycket pengar, onekligen. :)
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

mrsearlgray wrote: 06 Sep 2021, 18:04 du får inte soc-bidrag om du har en sambo som får pengar, har en gammal vän som har sin pojkvän stående hos sin mamma för att hon ska kunna få soc-bidrag trots att han bor där med henne, så tekniskt sett begår hon bedrägeri... hon är helt frisk men har aldrig jobbat en dag i sitt liv, fattar inte hur man kan vara nöjd med att gå på soc
Är det en avkomma från George Costanza? ;)
Richard
Administratör

Post by Richard »

mrsearlgray wrote: 06 Sep 2021, 18:04
Krokus wrote: 06 Sep 2021, 17:57
memphis wrote: 06 Sep 2021, 17:44 Jag blir stressad ibland om jag tänker att sjukersättningen skulle tas ifrån mig och jag skulle bli beroende av soc- bidrag för att betala hyran. Har aldrig haft soc- bidrag men tror att det är mindre pengar än sjukersättningen.
Precis som Richard skrev så måste man nog sälja eller ställa av bilen. Är man sambo (som jag) tror jag att socialbidrag bara är att glömma, eftersom min sambo jobbar och har pengar därefter. Men jag är osäker!
du får inte soc-bidrag om du har en sambo som får pengar, har en gammal vän som har sin pojkvän stående hos sin mamma för att hon ska kunna få soc-bidrag trots att han bor där med henne, så tekniskt sett begår hon bedrägeri... hon är helt frisk men har aldrig jobbat en dag i sitt liv, fattar inte hur man kan vara nöjd med att gå på soc
Dom kollar banktransaktioner o liknande också ett antal månader tillbaka, så att man inte har stoppat undan några pengar också. Inte för att jag vill fuska, men att ha pengar i form av metaller kan de ju inte se... Det är ju nått man har hemma i sitt kassaskåp. Jag har ändå inte någon stor samling nu, förutom ett kilo silver, men jag har tänkt att börja handla med ädelmetaller. Ska man göra det helt enligt reglerna så ska man ju skatta för vinsten man gör när man säljer dom, som ingen kan kolla upp...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

Hercules723 wrote: 06 Sep 2021, 18:09
mrsearlgray wrote: 06 Sep 2021, 18:04 du får inte soc-bidrag om du har en sambo som får pengar, har en gammal vän som har sin pojkvän stående hos sin mamma för att hon ska kunna få soc-bidrag trots att han bor där med henne, så tekniskt sett begår hon bedrägeri... hon är helt frisk men har aldrig jobbat en dag i sitt liv, fattar inte hur man kan vara nöjd med att gå på soc
Är det en avkomma från George Costanza? ;)
haha ja kanske det :lol:
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Jag hade soc-bidrag på 90-talet och jag hade det inte speciellt dåligt. Ok, jag hade ingen bil eller pengar på banken men soc betalade hela hyran, busskort, avgift till A-kassan och andra stående utgifter. Plus sjukvårdsräkningar, medicin och tandläkarräkningar. På flera sätt har jag det sämre idag.

Läste om en utländsk mamma med sex barn som kvitterade ut 32.000 kr/mån genom bidrag. Då blir man förbannad.

https://twnews.se/se-news/fick-32-000-i ... t-bra-land
Egentligen är allt bara på låtsas.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag klagar inte längre på invandrare som lever på bidrag, eftersom jag själv gör det. Men visst svider sådana summor att höra...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Cosmos wrote: 06 Sep 2021, 18:36Läste om en utländsk mamma med sex barn som kvitterade ut 32.000 kr/mån genom bidrag. Då blir man förbannad. https://twnews.se/se-news/fick-32-000-i ... t-bra-land
Mind your own business woman! :?:
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Apropå utländska kvinnor, nu har 3 st IS- kvinnor landat i Sverige sa de i tv4. Jag tycker de ska in i fängelse.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

De vill införa kalifat i Sverige.
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Vansinne att åka ner och hämta dem. De ska få betala flyget själva. Jo, sure, så mycket pengar som de har. Andra länder åker knappast ner och hämtar dessa terrorister. Där har man lagar som gör det möjligt att frånta deras medborgarskap, men inte här inte.

Dessa tre är ju inte de första man har tagit emot. Tidigare har tio st kommit, tror det är ännu fler. De har ynglat av sig som kaniner där nere med mördarna. Att det blir ett rättsligt efterspel kan vi glömma. Det finns ju inga bevis. Härligt med dessa i landet och deras krigsskadade barn.

Apropå barn, så såg jag en video där barn nere i Syrien spelade fotboll. Med ett människohuvud.
Egentligen är allt bara på låtsas.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nästan 2 veckor kvar tills pengarna kommer den 20:e. Suck.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Jag får den 17e
Post Reply