Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by Geta »

Leakim97,

Börja forska på dig själv och psykisk ohälsa.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Geta wrote: 26 Nov 2023, 16:15 Leakim97,

Börja forska på dig själv och psykisk ohälsa.
Hur menar du med forska på mig själv och psykisk ohälsa?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det gör jag. Läser om psykisk ohälsa och tittar på program om psykisk ohälsa. Kolla vad du mår bra av. Ha en struktur i tillvaron.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Jag kan mycket om psykisk ohälsa. Det hjälper inte att titta på program om psykisk ohälsa för att må bättre. Jag har försökt massor för att må bättre men vad gör man emot en sjukdom man inte har kontroll över. Hade jag mått bra hade jag varit aktiv och ivrig och haft fullt upp. När hjärnan inte funkar som den ska, vafan gör man då. Jo Schizofreni suger bajs vad har man för framtid med en sån här sjukdom det gör livet ganska värdelöst. Jag förstår att många tar självmord. Jag är inte modig nog för att begå självmord även om jag skulle vilja. Får försöka hålla fanan uppe så gott det går men vafan gör man får vara så positiv som det går men det är svårt
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Nu har jag fått ur mig lite. Skönt det iaf. Man behöver skriva av sig ibland
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Såg så mycket bättre på datorn, där var det en som sjöng en cover av Staffan Hellstrands lilla fågel blå. Staffan berättade att ursprunget till låten var en god vän som drabbades av psykisk ohälsa, som hade glidit ifrån deras vänskap. Ja, jag har då också förlorat vänner pga detta. Ja, men Pär Wikstens låt av Jonathan var nästan ännu bättre. Ja, ingen förstår psykisk ohälsa.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Leakim,

För min del blev måendet bättre några år efter att jag gav upp. Tror att jag var 27 när jag gav upp alla mina drömmar om att plugga. Var rätt olycklig i några år, drack i ensamhet, försökte hitta killar att vara kär i och gick ofta till matbutiken i pyjamas för att köpa Karins lasagne och glass.

En grej som jag mår bra av, som jag tror att även du skulle uppskatta, är styrketräning. Smaken är som baken - delad, men det är väldigt givande att se resultat. Både på skivstången (tyngre vikter) men även i spegeln.

Vad jag försöker säga vet jag inte riktigt. Men för mig var det även ett lyft i måendet att fylla 30 och få ansökan om sjukersättning beviljad. Slippa stressen från Försäkringskassan hjälpte. Att känna "jag måste INGENTING", behövdes verkligen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

The road to Mandalay.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Mina anhöriga accepterade inte att jag var psykiskt sjuk. Därför hade jag höga krav på mig att leva normalt. Idag njuter jag i fulla drag av ett kravlöst liv. Mina föräldrar är döda sedan flera år.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Krokus wrote: 26 Nov 2023, 17:23 Leakim,

För min del blev måendet bättre några år efter att jag gav upp. Tror att jag var 27 när jag gav upp alla mina drömmar om att plugga. Var rätt olycklig i några år, drack i ensamhet, försökte hitta killar att vara kär i och gick ofta till matbutiken i pyjamas för att köpa Karins lasagne och glass.

En grej som jag mår bra av, som jag tror att även du skulle uppskatta, är styrketräning. Smaken är som baken - delad, men det är väldigt givande att se resultat. Både på skivstången (tyngre vikter) men även i spegeln.

Vad jag försöker säga vet jag inte riktigt. Men för mig var det även ett lyft i måendet att fylla 30 och få ansökan om sjukersättning beviljad. Slippa stressen från Försäkringskassan hjälpte. Att känna "jag måste INGENTING", behövdes verkligen.
Bra du mått bättre. Ja, man måste nog ”ge upp” och sänka ribban.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Geta wrote: 26 Nov 2023, 18:05 Mina anhöriga accepterade inte att jag var psykiskt sjuk. Därför hade jag höga krav på mig att leva normalt. Idag njuter jag i fulla drag av ett kravlöst liv. Mina föräldrar är döda sedan flera år.
Låter bra du kan njuta av kravlösheten. Ska försöka uppskatta det mer jag med
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Det är ett mörker.
Post Reply