Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by memphis »

Ja. Och av de 150 personerna är det bara en tredjedel som skriver i forumet.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Pysen_87
Tuliummedlem

Post by Pysen_87 »

Fick hjälp med bilen igår..... nu funkar den igen....

Det var en ekorre som byggt bo i motorutrymmet
fullt med kottar, ekollon, bär och annat från naturen
Tror att ekorren fick en stöt när batteriet kortslöt sig....

Måste nog rulla med bilen mer än vad jag gör.

Med det är så bökigt att parkera i stan,
nästan dyrare än att ta bussen om man ska vara på stan några timmar.

Här så gäller bussbiljetten endast en timme...
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

På gamla viska var det 3000 gäster mitt i natten. Det lär vara en bugg i forumet.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Bil går inte att ha i stan, man tar sig fram billigt och bra med lokaltrafiken spårvagn och buss i stan, inga bekymmer med att parkera och orimligt dyrt, åker på pensionärskortet jag fick på posten före jag fyllde 65 år sedan dess har jag åkt gratis, mitt kupongkort som jag sällan använder, men har det i fall att om jag behöver åka på rusningstrafik, då får jag betala för resan annras bjuder stan på gratis resor med pensionärskortet tycket det är bra, har inte kört bil sedan 1980 och skulle var farlig bakom ratten så när körkortet blivit för gammalt förnyar jag det inte, allt är klart, väntar på ett sms från polisen om att hämta ett Nationellt ID_kort. De sade en vecka eller två, men fan snart gått en månad och inget hört eller sett vidare om det.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Kommer ingen vart i mitt beslut om lägenheten. Tycker ena stunden: äsch, jag säger ja, jag kan få det fint. Andra stunden tänker jag att något bättre kommer att dyka upp.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Kloppe
Germaniummedlem

Post by Kloppe »

Jag letar också efter en bättre lägenhet. Har stått i bostadskön 17 år, men det är inte så mycket i den här stan.
En sak som jag tycker är viktigt är att det ska vara nära till någon bra livsmedelsaffär, och helst annan samhällsservice också. Det ska också vara enkelt att hämta ut paket. Apotek kan jag också tycka är viktigt.
Som det är nu får jag åka tre stationer med T-bana varje gång jag ska handla, gå på Apoteket. Skulle vilja bo inom promenadavstånd till mitt favorit affärscentrum. Har dock nära till att hämta paket.
Pysen_87
Tuliummedlem

Post by Pysen_87 »

själv väntar jag på LSS boende
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Kloppe, jag håller med dig. Närhet till service är viktigt. Det är delvis det som får mig att INTE kasta mig över den här lägenheten. Jag måste antingen ta buss för att handla eller gå 1,5 km enkel väg. Som jag bor nu har jag 300meter till alla affärer, systembolag, paketutlämning. Jag trodde det fanns en närbutik men så var det inte tyvärr.
Kloppe
Germaniummedlem

Post by Kloppe »

Flyttade en gång till en ny lägenhet som jag trodde skulle vara bra. Samma dag som jag flyttat in märkte jag att det var ett jävla liv från vägen utanför. Lägenheten låg precis intill en tungt trafikerad väg. Det hade jag inte tänkt på innan. Ångrade mig jättemycket och fick hålla på flera månader att försöka byta lägenhet. Det var skitjobbigt. Lyckligtvis hittade jag min nuvarande bostad, där jag nu har bott i 29 år.
Det var en viktig erfarenhet: att aldrig flytta till en lägenhet som ligger intill starka trafikljud!
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Pysen_87 wrote: 04 Dec 2023, 19:25 själv väntar jag på LSS boende
Är det långt väntetid på det?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Kloppe wrote: 04 Dec 2023, 19:39 Flyttade en gång till en ny lägenhet som jag trodde skulle vara bra. Samma dag som jag flyttat in märkte jag att det var ett jävla liv från vägen utanför. Lägenheten låg precis intill en tungt trafikerad väg. Det hade jag inte tänkt på innan. Ångrade mig jättemycket och fick hålla på flera månader att försöka byta lägenhet. Det var skitjobbigt. Lyckligtvis hittade jag min nuvarande bostad, där jag nu har bott i 29 år.
Det var en viktig erfarenhet: att aldrig flytta till en lägenhet som ligger intill starka trafikljud!
Vilken mardröm! Särskilt om man är ljudkänslig! Här där jag var idag verkade det vara ganska tyst, men då är det ganska mycket snö som dämpar alla ljud. Ingen stor väg utanför.
Nuvarande hyresgästen sa att hon hörde bussen pysa, när den åkte förbi. Men det lät inte så farligt.
Kloppe
Germaniummedlem

Post by Kloppe »

Jo, lite trafikljud gör ju inte så mycket.
Post Reply