Har fått eksem i armhålan. Misstänker att det har att göra med mina varma bad i baljan. Det är ju bara så att det är så skönt. Jag brukar bada varje kväll. Och sen blir det ibland en dusch också på dagen. Torkar kanske ut huden av allt mitt badande och duschande.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
I fall du använder deo kan det bero på det. Kontakt dermatit.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Två i familjen tål ej axe och andra starka deo. Kliar och blir utslag. Finns en som heter 0%. Den är doftlös. Den funkar om man får kontaktallergi av parfymen i deon.
Är det riktigt illa finns en deo-sten. Den har varken doft eller kemikalier. Bara mineraler. Finns på välsorterad hälsokost.
Jag har en jäkla massa eksem, bl.a. hela ryggen, i hårbotten o nu börjar jag få i ansiktet. Har fått Fungoral schampo mot hårbotten o Dactacort/Cortimyk att smörja in resten av kroppen med. Får jag i ansiktet kommer jag att börja smörja in det, men har aldrig brytt mig om ryggen, de kliar inte eller gör ont. Nån gång har jag fått mellan tårna o det kan göra väldigt ont om man inte smörjer på en gång.
Jag har för mig att både schampot o krämen är för svampaktiga eksem.