Alkohol

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Re: Alkohol

Post by Nissegossen »

Jocke wrote: 21 Dec 2023, 20:24
Nissegossen wrote: 21 Dec 2023, 09:06 Jag ger inte bort mina pengar, tiggarna får bara det som är överflödigt, behöver jag pengarna själv så ger jag inte bort någonting. Läs om bergspredikan i nya testamentet så ser du att ge bort allmoser är vad Jesus vill, samt att låna ut pengar skall man inte ha betalt tillbaka, nej man skall ge
Nä Nisse! Om någon lånar pengar, så ska denne lova vad den håller med att återställa. Det handlar om principer som inte har med religion att göra.
Om man vill vara kristen följer man Jesus. Jag har också svårt för att ge bort pengar, men gör så gott jag kan, för att följa vad Jesus säger, han har inte ändrat på det, vad jag vet.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Nissegossen wrote: 22 Dec 2023, 11:59
Jocke wrote: 21 Dec 2023, 20:24
Nissegossen wrote: 21 Dec 2023, 09:06 Jag ger inte bort mina pengar, tiggarna får bara det som är överflödigt, behöver jag pengarna själv så ger jag inte bort någonting. Läs om bergspredikan i nya testamentet så ser du att ge bort allmoser är vad Jesus vill, samt att låna ut pengar skall man inte ha betalt tillbaka, nej man skall ge
Nä Nisse! Om någon lånar pengar, så ska denne lova vad den håller med att återställa. Det handlar om principer som inte har med religion att göra.
Om man vill vara kristen följer man Jesus. Jag har också svårt för att ge bort pengar, men gör så gott jag kan, för att följa vad Jesus säger, han har inte ändrat på det, vad jag vet.
Du har verkligen en vänlig själ, Nissegossen!
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Dricker en grogg med Apelsinjuice. Screwdriver kallas det visst.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Har glögg i glaset bredvid mig och har öl, tog varm glögg direkt när tjejen kom med russin och skållad mandel, tjejen har ett glas, vinglas, finns kvar i flaskan och två flaskor till
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag har mycket vodka kvar. Drack en grogg med Apelsinjuice och sen en snaps tätt följt av apelsinklyftor. Det är nåt med vodka och apelsin som går bra ihop.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Kloppe
Germaniummedlem

Post by Kloppe »

Det blev ett sexpack Falcon Bayerskt 3,5. Så nu har jag julöl för hela veckan.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Funderar på att blanda till en vodkadrink. Men ligger i soffan och orkat inte resa på mig :mrgreen:
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag dricker grogg, Absolut vodka och Schweppes lemon.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Öppnar en folköl.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tar mig en drink , as we speak.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag är det nykter för mig. Har några folköl att dricka. Men ska festa med en kompis imorgon.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Sist jag var på Systembolaget fanns där inga plastpåsar. Jag frågade var de fanns o fick till svar att de var slut. Jag kollade kassan bredvid och där fanns heller inga. Fick köpa papperspåsar istället. De verkar kunna gå sönder lättare än plastvarianten och aningen mindre.
Post Reply