Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Krokus
Rodiummedlem

Re: Hur mår du?

Post by Krokus »

Jocke wrote: 27 Dec 2023, 13:08 Är det så hemskt att vara kvinna? Kan du tänka dig att kastrera dig? Men eller någon medicin så du slipper mensen? Att det ska behöva vara så jobbigt? Bara en idé jag har.
Kastrering görs inte på kvinnor om det inte är cancer eller liknande, om jag har förstått rätt.
Jag kan inte ta hormoner pga blodproppsrisk. Flera i min släkt på mammas sida har haft stroke eller blodproppar. Det är ärftligt. Så tyvärr får jag stå ut i ett antal år till.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Hes annars rätt bra
In a world where you can be anything, be kind.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Krokus wrote: 27 Dec 2023, 13:16
Jocke wrote: 27 Dec 2023, 13:08 Är det så hemskt att vara kvinna? Kan du tänka dig att kastrera dig? Men eller någon medicin så du slipper mensen? Att det ska behöva vara så jobbigt? Bara en idé jag har.
Kastrering görs inte på kvinnor om det inte är cancer eller liknande, om jag har förstått rätt.
Jag kan inte ta hormoner pga blodproppsrisk. Flera i min släkt på mammas sida har haft stroke eller blodproppar. Det är ärftligt. Så tyvärr får jag stå ut i ett antal år till.
Tror att man kan få en hysterektomi om man har t ex endometrios och stora smärtor. Värt att kolla upp. Fast bara om du är säker att du inte vill ha barn förstås.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Om man opererar bort hela paketet, går man in i tidigt klimakterium. Ibland får man göra det vid cancer.
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Image

Hoppas dem kan fastställa din diagnos Krokus! Men visst Geta och Memphis är nog mer insatt i den här frågan?
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jocke wrote: 27 Dec 2023, 18:52 Image

Hoppas dem kan fastställa din diagnos Krokus! Men visst Geta och Memphis är nog mer insatt i den här frågan?
Allt är mennens fel! Skämtar bara!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Något måste ju gå att göra åt saken. Det kan inte vara ok att ha så ont att man spyr.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 27 Dec 2023, 13:16
Hur funkar det med värktabletter?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

En sak vet jag funkar riktigt bra vid mensmärtor, och det är cannabis. Men det är ju olagligt tyvärr. Tycker det borde vara lagligt om man har medicinska skäl åtminstone.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Om man fyllt 30 år får man av medicinska skäl ta bort livmodern. De vill helst klippa äggledarna för sterilisering. Stå på dig om du vill det. Finns dock komplikationer. Som ex framfall eller svårt att hålla tätt. Därför vill de helst inte ta bort nåt för nåt tar ju dess plats.
Målningen är själens spegel
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Hostig. Slemhosta.
In a world where you can be anything, be kind.
Post Reply