Vad köpte du idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Re: Vad köpte du idag?

Post by Nissegossen »

Handlade inget i affären som jag tänkt vågade inte gå in och ställa kärran utanför kassorna då jag köpt så mycket på systemet, den har hittills fått stå ifred när jag gått och handlat, men tyckte det skulle vara retfullt att bli av med den idag. Hade tänkt köpa en något finare köttbit att ha till middag i morgon, men det blev inget av, då tjejen inte kommer i morgon hon kommer på måndag
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Richard
Administratör

Post by Richard »

100 GB utrymme till på Google Drive. Trodde inte dom skulle dra det direkt, men där försvann 290 kr.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Richard wrote: 30 Dec 2023, 15:11 100 GB utrymme till på Google Drive. Trodde inte dom skulle dra det direkt, men där försvann 290 kr.
Det var saftigt. Nog finns det bättre molntjänster som dessutom är krypterade?
Richard
Administratör

Post by Richard »

zoegas wrote: 30 Dec 2023, 15:16
Richard wrote: 30 Dec 2023, 15:11 100 GB utrymme till på Google Drive. Trodde inte dom skulle dra det direkt, men där försvann 290 kr.
Det är den enklaste, håller på att bygga upp ett arkiv med kriminalfall, FUP:ar, domar o sånt. Hittade en stor mängd idag så jag var tvungen att köpa mer utrymme.

Men det är 290 kr om året.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Fåtölj 1995kr.
Fika för två 135kr.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Richard wrote: 30 Dec 2023, 15:20
zoegas wrote: 30 Dec 2023, 15:16
Det är den enklaste, håller på att bygga upp ett arkiv med kriminalfall, FUP:ar, domar o sånt. Hittade en stor mängd idag så jag var tvungen att köpa mer utrymme.

Men det är 290 kr om året.
Jasså om året. Jag trodde det var månaden. :oops:
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Färgpatroner till min printer. Gul och magenta. Fyyyyy faaaaaaaan vad dyrt med laser. Köper cyan nästa månad. Köpte svart för två månader sedan. Har bara bytt svart tidigare. Originalpatronerna i färg har hållit i flera år. Hoppas de här också håller i några år.
Målningen är själens spegel
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Upptäckte att min täckjacka förutom att vara fläckig, hade ett stort hål under armen. Beställde omedelbart en ny. HM. Fast fashion. 299kr för en täckjacka. Men jag hade inte råd med mer just nu.
Den är svart. Lite tråkigt, men passar till allt. Dessutom har jag svarta vinterskor. Då kan jag ha vilka byxor som helst där emellan. Förhoppningsvis mitt sista impulsköp på ett bra tag👍
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Richard
Administratör

Post by Richard »

Koi wrote: 30 Dec 2023, 20:02 Färgpatroner till min printer. Gul och magenta. Fyyyyy faaaaaaaan vad dyrt med laser. Köper cyan nästa månad. Köpte svart för två månader sedan. Har bara bytt svart tidigare. Originalpatronerna i färg har hållit i flera år. Hoppas de här också håller i några år.
Jag köpte nya patroner i somras, så skrev jag ut runt 30-40 högupplösta bilder med astronomimotiv med mycket mörk bakgrund på fotopapper, o ca 80 vanliga sidor med endast lite färg på vanligt papper. Nu är dom slut. Men det mest irriterande är att det fortfarande finns i den svarta som är avsedd för svart text, men det går ändå inte att fortsätta skriva ut svartvitt. Nä, man måste byta dom andra först, för att kunna skriva ut text.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Ja. Det suger. Därför får man bara skriva svartvitt nu. Har typ 1 mm färg kvar på staplarna. Svarta är full.
Målningen är själens spegel
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Inget
In a world where you can be anything, be kind.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

3st 2 liters cola zero
2 pack 1kg spagetti
6 pack kaffe

Allt på klarna kredit.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Post Reply