Slasktråden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Slasktråden

Post by Fantasio »

Imorgon hade jag tänkt att göra något jag borde ha gjort för länge sedan; Bli medlem hos Hemköp. Det är ju min affär. Jag tror jag har sett andra människor bli det och det har gått på ett kick. Sedan räcker det väl med betalkortet för att få poäng genom sitt medlemskap. Men nappa på några erbjudanden vet jag inte om jag vill. Det brukar oftast vara på sådant jag inte köper. Ska bli kul hur som helst.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Kvällsmat blir havregröt på 100g havre, 3ägg, 30g honung och 2,5dl mjölk.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Förstår inte att du blandar ägg i gröten, Zoidar! Det skulle väl ändå vara godare att koka äggen separat? Det tänker jag iaf.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
femfemman
Galliummedlem

Post by femfemman »

Jahapp.
femfemman
Galliummedlem

Post by femfemman »

Jocke wrote: 23 Dec 2023, 21:19 Det började klia i ena foten igår kväll. Jag smorde in och satte på sockarna. Kunde då sova.
När jag slutade med Venlafaxin så började det klia något ohyggligt under fötterna. Höll i sig i 2-3 dagar.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 02 Jan 2024, 08:44 Förstår inte att du blandar ägg i gröten, Zoidar! Det skulle väl ändå vara godare att koka äggen separat? Det tänker jag iaf.
Tycker ägg i gröten funkar. Men visst, är man sugen på ägg kan man ju koka. I like to keep it simple. 8-)
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ska vara hundvakt två dagar i nästa vecka. Hoppas vid Gud att det inte är så här kallt då.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har börjat tappa byxorna när jag varit ute. En indikation på att jag gått ned i vikt. Byxorna ramlade ned på fotknölarna både i lördags och idag när jag skulle låsa upp min ytterdörr. Därför har jag nu börjat använda hängslen till livremmen. Fasen, det är ju pinsamt. Ska göra ett hål till i bältet när jag är på mötesplatsen nästa gång.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Har håltagare för läder, med olika stora hål ett kraftigt vektyg
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

En sån tång har jag också. De är billiga att köpa och bra att ha.

Jag har fått en finne på kinden. Har satt på akneplåster.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Inom arbetsterapin använde vi såna tänger vid läderarbeten.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

memphis wrote: 16 Jan 2024, 19:21 En sån tång har jag också. De är billiga att köpa och bra att ha.

Jag har fått en finne på kinden. Har satt på akneplåster.
Pröva göra hål i kinden med tången i finnen...
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply