Boktråden.
Moderator: Moderator 1
Re: Boktråden.
Ja, Strindberg var vänster på sin tid.
Har börjat lyssna på den här boken. Bodil Malmsten dog i cancer för några år sedan. Undrar om det var på grund av sorg efter förlusten av Finistere?

Nån som läst "isprinsessan" av Läckberg?
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
har sett filmen, bra men samtidigt lite förutsägbar.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Har försökt läsa Läckberg men inte lyckats. Har sett henne på Bokmässan i Göteborg IRL. Hon gillar true crime.
Här uttalar sig författaren om dagens situation med gängkriminella:Richard wrote: ↑09 Nov 2023, 14:29Den har jag läst, eller lyssnat på. Fick tips för att man får bl.a. veta att "Mackan", Makelele har asperger. Dom har det inte lätt där i Rinkeby/Tensta/Husby. Skjuter sina gamla vänner... Men de senaste skjutningarna har väl varit kopplade till "Foxtrot", ett annat kriminellt nätverk? Shottaz o Dödspatrullen har inte varit så aktuella på senare tid.
EDIT: Jag har hela FUP:en gällande Shottaz o Dödspatrullen, om nån är nyfiken på dem!
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/rekr ... en-till-is
Har börjat med den här boken. Den var utgallrad från mitt bibliotek. Det verkar vara en självbiografi av P C Jersild.

Denna fick jag i julklapp av en kompis.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
nu ska jag läsa, men det blir inte att fortsätta wuthering heights utan ska läsa white nights istället, en kortare bok som jag hoppas ska väcka läsningen till liv igen. hjälper alltid att läsa en kort bok för att komma in i rytmen tycker jag.
Idag sas det på nyheterna att ungdomar helst läser på engelska. De klarar att läsa akademisk engelska som du, mrsearlgray. De vill inte läsa översatta böcker.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
jo jag har också märkt att det blir allt vanligare att läsa på engelska, speciellt om orginalspråket är engelska.
Läste klart white nights, fin men sorglig klassiker. var på bara 87 sidor.
Läste klart white nights, fin men sorglig klassiker. var på bara 87 sidor.
https://www.gp.se/kultur/han-ville-lasa ... 470578ddc2
Tyvärr betalartikel om en kille som ville läsa en bok om dagen i ett år.
Tyvärr betalartikel om en kille som ville läsa en bok om dagen i ett år.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.