Tvångstankar
Moderator: Moderator 1
Tvångstankar
Startar en ny tråd om tvångstankar då den gamla var väldigt gammal…
Lider ni av tvångstankar? Hur intalar man sig själv att det inte är sanning eller något man kommer göra det man tänker..
Lider ni av tvångstankar? Hur intalar man sig själv att det inte är sanning eller något man kommer göra det man tänker..
Re: Tvångstankar
Låt tankarna komma och gå.
Ssri kan hjälpa mot tvång. Jag har väl 25% av de problemen jag hade utan ssri.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag har tvångstankar om att skada mig själv eller någon annan. Har läst online att det är vanligt. Jag går runt och tänker att jag inte vet vem jag är längre, jag kanske är en ond person som gör sånt. Tankarna ger mig otrolig ångest och får knappt någon paus ifrån dem.
Det är väl så att tankarna beror på ångest i sig? Har du Ssri?miominmio wrote: ↑09 Jan 2024, 09:09 Jag har tvångstankar om att skada mig själv eller någon annan. Har läst online att det är vanligt. Jag går runt och tänker att jag inte vet vem jag är längre, jag kanske är en ond person som gör sånt. Tankarna ger mig otrolig ångest och får knappt någon paus ifrån dem.
Nej, det har jag inte..Zoidar wrote: ↑09 Jan 2024, 09:12Det är väl så att tankarna beror på ångest i sig? Har du Ssri?miominmio wrote: ↑09 Jan 2024, 09:09 Jag har tvångstankar om att skada mig själv eller någon annan. Har läst online att det är vanligt. Jag går runt och tänker att jag inte vet vem jag är längre, jag kanske är en ond person som gör sånt. Tankarna ger mig otrolig ångest och får knappt någon paus ifrån dem.
Vet inte, kan nog vara. Kanske kombination.
Jag har haft tvångstankar, framför allt i tonåren. Men jag fick tillbaka dem i 40-årsåldern men fick som Zodiar SSRI och det släppte. Tydker du ska tala med din läkare om det här.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Fick katastroftankar under utflykten att stugan skulle börja brinna. Detta trots att jag kollade att ugnen var avstängd ett par gånger.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)