Mrsearlgray's mat och vikttråd.
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Re: Kolhydrats kollen.
Normalt efter måltid ska tydligen vara 8 eller under men efter fasta vet jag inte faktiskt.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Inwatto säger att 5 är normalt. Kanske kan det vara så efter fasta.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Nu efter middagen låg mitt blodsocker på 4,9. utan metformin? 
Då har du väl inte diabetes?
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
kan väl tycka det? får kanske be om nya blodprover igen om nån månad kanske?
edit: visst nu äter jag ju inte mycket kolhydrater men ändå? har haft 6,1 som högst dessa två dagar utan metformin?
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
detta hittade jag på nätet.
- Attachments
-
- Skärmavbild 2024-01-19 kl. 17.28.38.png (68.87 KiB) Viewed 352 times
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
yogurt med kanel imorse igen, ca 7-8 gram kolhydrater. vet inte vad jag kan äta till frukost annat än yogurt. blir så spyfärdig av att äta frukost.
till lunch och middag blir det rester från igår så ca 20 gram kolhydrater per portion.
blodsockret låg på 5,4 efter frukosten idag.
efter lunchen låg blodsockret på 6,1. åt dock lite sockerfritt godis från pändys och jordnötter innan lunchen.
till lunch och middag blir det rester från igår så ca 20 gram kolhydrater per portion.
blodsockret låg på 5,4 efter frukosten idag.
efter lunchen låg blodsockret på 6,1. åt dock lite sockerfritt godis från pändys och jordnötter innan lunchen.
Last edited by mrsearlgray on 20 Jan 2024, 14:45, edited 1 time in total.
Äter jag efter mitt program blir det 200g kolhydrater.

"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
tycker det ändå är rimligt om man ser procentuellt jämfört med protein och fett. så länge du mår bra! plus om du fokuserar på fiber i kolhydraterna och inte massa tomma kolhydrater som pasta och ris? du äter väl ganska mycket grönsaker, det är det ju kolhydrater i men också massa viktiga fibrer.
Äter rätt mycket havregrynsgröt.mrsearlgray wrote: ↑20 Jan 2024, 14:22 tycker det ändå är rimligt om man ser procentuellt jämfört med protein och fett. så länge du mår bra! plus om du fokuserar på fiber i kolhydraterna och inte massa tomma kolhydrater som pasta och ris? du äter väl ganska mycket grönsaker, det är det ju kolhydrater i men också massa viktiga fibrer.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
mycket kolhydrater men mycket fibrer också. jag tror havregrynsgröt är bra för en.Zoidar wrote: ↑20 Jan 2024, 18:38Äter rätt mycket havregrynsgröt.mrsearlgray wrote: ↑20 Jan 2024, 14:22 tycker det ändå är rimligt om man ser procentuellt jämfört med protein och fett. så länge du mår bra! plus om du fokuserar på fiber i kolhydraterna och inte massa tomma kolhydrater som pasta och ris? du äter väl ganska mycket grönsaker, det är det ju kolhydrater i men också massa viktiga fibrer.