Jag försöker sluta med cola. Idag har jag bara druckit kaffe och vatten smaksatt med te.
Är dock väldigt sugen på att börja med nikotintabletter igen. Go känsla, in med en nikotintablett och kaffe på det. Men finns klokare saker att lägga pengar på.
Beroenden
Moderator: Moderator 1
Re: Beroenden
Nikotin är ett gissel. Det tar lång tid att komma över det. 3 första veckorna är värst. Oavsett beroende är det jobbig att sluta. Därför spelsr jag inte datorspel. Blir helt uppslukad och ska klara spelet. Kan sitta dygnet runt.
Målningen är själens spegel
Har mest spelat MMORPG. Det blir ett beroende. En flykt från livet och man lever i en alternativ värld.
Målningen är själens spegel
Har spelat sporadiskt på Keno i flera år, men i år har jag som nyårslöfte att sluta. Det är svårare än jag trodde det skulle vara. Det blir liksom en sorg. Har ju inte kommit på något att ersätta det med. Så, lite (spel)beroende är jag.
Jag är beroende av cigaretter o Iktorivil (klonazepam). I viss mån mina andra mediciner också, men de ger inte så svåra utsättningssymptom som bensodiazepiner.
Ska däremot sluta med godis nu!
Ska däremot sluta med godis nu!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jag var beroende av spelet World of Warcraft i några år. Som tur var så förstörde de speket så la ner.
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Är bara beroende av nikotin nu för tiden. Och så medicinerna.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)