Anställning så mycket mer än bara ett jobb
Moderator: Moderator 1
Re: Anställning så mycket mer än bara ett jobb
De vågade inte avskeda mig. Annars hade de säkert gärna gjort det
med min diagnos som jag avslöjade.
med min diagnos som jag avslöjade.
Hade jag haft fast anställning hade de nog inte vågat avskeda mig heller. Då har man ju vissa rättigheter. Men jag var bara där på prov än så länge. Och när jag blev sjukskriven sa de att jag inte skulle komma tillbaka mer.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
-
- Guldmedlem
Menade att man måste "komma i form".. man får kämpa lite för att lära sig att jobba.. Är man inte van etc.. det är det jag menar med slö. Inte dum eller nått utan ovan.memphis wrote: ↑14 Sep 2021, 14:53Ja jag är bara lat. Det här att jag har schizoaffekriv sjukdom är bara bara bara.
Sådant där arbete med lönebidrag eller vad det kallas är inget för mig. Det kommer snart ut bland arbetskamraterna, de med "vanlig" anställning, att man är ett psykfall. Tror jag i alla fall.
-
- Guldmedlem
Grejen är att man blir i bättre form psykiskt av att ha daglig verksamhet.. Det borde inte handla om stolthet som det gör för vissa utan att man får ett bättre liv.. Ett större liv, och det gör att man klarar andra saker bättre också!
Det är dötrist att bara sitta hemma, jag mådde väldigt dåligt av det, men det var väldigt jobbigt att börja på DV också men nu flyter det tycker jag... Jag är lite små girig också som vill gå vidare..
Det är dötrist att bara sitta hemma, jag mådde väldigt dåligt av det, men det var väldigt jobbigt att börja på DV också men nu flyter det tycker jag... Jag är lite små girig också som vill gå vidare..
Så där ska man aldrig säga till någon som är sjuk! Man blir ledsen när man hör det.Klankedinken wrote: ↑14 Sep 2021, 12:41Du är bara slö! kom igång!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
-
- Guldmedlem
Bror på hur det tolkas och så.. Det är mening att det ska trigga en fråga.Richard wrote: ↑14 Sep 2021, 16:56Så där ska man aldrig säga till någon som är sjuk! Man blir ledsen när man hör det.
Jag tolkar slö som "slö som en kniv" alltså en kniv som har förlorat sin egg och som behöver vessas, det är samma sak med människor och därav ordet slö!
-
- Guldmedlem
Hur många timmar i veckan arbetar du?Klankedinken wrote: ↑14 Sep 2021, 16:49 Grejen är att man blir i bättre form psykiskt av att ha daglig verksamhet.. Det borde inte handla om stolthet som det gör för vissa utan att man får ett bättre liv.. Ett större liv, och det gör att man klarar andra saker bättre också!
Jag gjorde slut med min kompis- pingstvännen, när hon sa att jag inte
lägger två strån i kors.
lägger två strån i kors.
-
- Guldmedlem
Kan berätta att jag började med 3 dagar i veckan, måndag onsdag torsdag med cirka 2 timmar varje dag och nu är jag där kring 4 timmar.. Från klockan 8 till klockan 12 och vi äter lunch vid 11.. Platsen är social och inte arbetsinriktat. Det är en bra utveckling som har skett!
Vi sitter och snackar intressanta saker även om jag pratar över deras huvud ibland.. jag vill gärna hjälpa dom med saker också.
Sen har dom biljardbord samt pingisbord. jag gillar att bli svettig så jag spelar pingis!
Sist blev det 1-1 i matcher mellan mig och Magnus!
Vad menas med "två strån i kors"?
Vi sitter och snackar intressanta saker även om jag pratar över deras huvud ibland.. jag vill gärna hjälpa dom med saker också.
Sen har dom biljardbord samt pingisbord. jag gillar att bli svettig så jag spelar pingis!
Sist blev det 1-1 i matcher mellan mig och Magnus!
Vad menas med "två strån i kors"?
Två strån i kors kommer nog från myrvärlden. Myrorna lägger strån i
kors i myrstacken.
kors i myrstacken.