Frågan är väl varför du ska ha benzo om du klarat dig så här långt?Fantasio wrote: ↑16 Sep 2021, 13:32 Mitt recept på Stesolid gick ut den 25:e augusti. Har inte tagit en endaste Stesolid sedan dess. Jag varsnade inte förrän häromdagen att de saknades. På lördag ska jag hämta mer på apoteket. Men inte får de leverans en lördag? Då borde jag kunna hämta min benso på fredag, ska försöka med det.
Bensodiazepiner
Moderator: Moderator 1
-
- Guldmedlem
Re: Bensodiazepiner
Det är en trygghet att ha lite benso hemma, även om man inte tar dem ofta. Men detta förvägras mig. Jag har 2 oxascand sparat dock för en eventuell nödsituation.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
-
- Guldmedlem
Jag har ångest. Inte så farligt men krypande. Ibland är den starkare. Jag får leva med det. Sköta mig så gott jag kan, sova, fysa, inte övertrassera energidepåer.
-
- Guldmedlem
Förr var det tfa sjukdomen i sig, ett symptom. Nu på senaste har det varit situationsbetingat. Uppgifter jag behöver lösa men som jag inte vet hur jag ska lösa.
-
- Guldmedlem
Hjärnan är trasig.
Tycker inte att man lär sig något av panikångest. Vanlig ångest går väl att stå ut med men panikångest nej.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag tycker inte heller det finns nån kunskapssubstans i ångest. Lär man sig något av smärta? Mer än var den sitter och hur den känns? (Det kan vara olika hur smärtan känns beroende på vilken struktur som är påverkad tex nerv, muskel, senor) Ångest är psykisk smärta.
MsTibbs brukar säga att benso är den medicin som fungerar i burken. Det håller jag med om.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
-
- Guldmedlem
Jag har mycket känslor som är "smärtsamma", jag gör en introspektion om vad det är jag känner.amandara wrote: ↑17 Sep 2021, 16:25 Jag tycker inte heller det finns nån kunskapssubstans i ångest. Lär man sig något av smärta? Mer än var den sitter och hur den känns? (Det kan vara olika hur smärtan känns beroende på vilken struktur som är påverkad tex nerv, muskel, senor) Ångest är psykisk smärta.
Panikångest går väl inte att hantera? Man vill bara springa för livet även om man inte har något direkt hot.