Allmänt om medicin
Moderator: Moderator 1
Re: Allmänt om medicin
Jag har för lite medicin i apodosrullen jag hämtade ut. Fick bara höjningen av Clozapine och inte grunddosen. Fick hämta ut en förpackning Clozapine, 25-milligrammare. Vården frågade mig om jag känt en försämring till följd av detta, men jag svarade nej.
Jag tror det är dags för mig att ta ett snack med min läkare och be om sänkta doser, benso inkluderat. Det är ju medicinfri man vill vara, det strävar jag efter. Hur snart försämras du om du tar för lite antipsykotika?
Knappt en månad, sen är jag tillbaka i helvetet.
'cause the freak inside controls my mind
Nej, nej, nej, Fantasio, medicinfrihet är inte det man ska sträva efter: man ska ha de mediciner man precis behöver för att leva ett bra liv! Så låg dos som möjligt för att slippa besvärande biverkningar. Då är man fri att leva sedan!
Jag blir sjuk på en- eller två månader om jag slutar med min lågdos Abilify. Har länge varit emot mediciner, men kommit fram till att livet faktiskt blir bättre med.
Jag blir sjuk på en- eller två månader om jag slutar med min lågdos Abilify. Har länge varit emot mediciner, men kommit fram till att livet faktiskt blir bättre med.
Trodde länge att jag inte behövde mediciner. Att läkarna hade fel på den punkten. Men jag tog oftast medicinerna ändå. För säkerhets skull. Nu har jag ätit mediciner så länge att kroppen skriker efter dem om jag inte tar dem en kväll. Tyvärr har jag fått psykos trots mediciner så jag kan inte helt luta mig tillbaka.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Jag blev tillsagd att gå till apoteket idag lördag. Jag sa till damen i kassan att jag inte visst vad jag skulle hämta, men att jag hade ett nyinkommer recept. Frågade efter Stesolid, men det fanns inte på recept. Jag gick därifrån med en förpackning Clozapine. Något måste ha blivit fel.
Allt handlar om Stesolid för dig. Du skulle lätt vara utan all medicin bara du fick Stesolid. Det tror jag faktiskt.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Jag håller med dig, Cosmos. Något psykotiskt har jag inte. Imorgon ska jag hämta medicin och kommer att be om lite Stesolid också. De är ju borta ur mina apodosrullar.
Blir du inte orolig varför du blivit av med din stesolid, Fantasio?
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Nej, inte orolig. Läkaren, vem det nu var, klantade sig så att mitt Clozapine försvann. I samma veva rök Stesoliden. Jag har inte tagit Stesolid sedan den 25:e augusti. Det är bra att göra uppehåll med den medicinen och skulle vilja ha en förpackning hemma att ta av enbart vid behov.
Du har ju hela köksbordet fullt med Stesolid, Fantasio.
Det stämmer, men har inte haft behov av dem. Hur länge håller sig Stesolid om de ligger i apodospåsar?