Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Vill du gå ner i vikt? Här peppar vi varann!

Post by Zoidar »

Klankedinken wrote: 04 Sep 2021, 13:48 Till min förståelse bygger det på att kroppen vill dels ha något i magen men samtidigt något i fettcellerna.. äter du ingen energi får cellerna ingen energi och då blir det hunger...
Gäller nog hitta rätt balans mellan mat och motion. Ska fortsätta som jag gör nu och se var jag hamnar.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Zoidar wrote: 04 Sep 2021, 13:52
Klankedinken wrote: 04 Sep 2021, 13:48 Till min förståelse bygger det på att kroppen vill dels ha något i magen men samtidigt något i fettcellerna.. äter du ingen energi får cellerna ingen energi och då blir det hunger...
Gäller nog hitta rätt balans mellan mat och motion. Ska fortsätta som jag gör nu och se var jag hamnar.
Du behöver mer mat om du motionerar
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Nu pekar min vikt lite neråt igen, och jag anstränger mig igen - orkar det. Haft en platå i 4-6 veckor, kommer inte ihåg - men ett tag. Jag körde rätt hårt de första 10 veckorna och gick ner 14 kilo, jag hade ett jäkla driv. Sen blev det för mycket och jag har stått still och moffat massa choklad. Men ändå fysat och rört på mig så jag har inte gått upp i vikt vilket jag är sjukt glad för. Nu är jag några hekto under 95 kg och har blicken inställd på 90 kg. Utifrån min garderob så bör jag inte gå under 85 kg och det känns rimligt att väga det.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Asså. Jag kommer inte igång med viktnedgången igen. Det går bra hela dan fram till kvällen - då får jag ett sjukt sug efter godsaker. Skit. Jag vill ner 10 kg till. Tålamod är en dygd. Men 95 kg är bättre än 110 det vill jag ändå säga. En seger är hämtad dära.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

amandara wrote: 18 Sep 2021, 09:33 Asså. Jag kommer inte igång med viktnedgången igen. Det går bra hela dan fram till kvällen - då får jag ett sjukt sug efter godsaker. Skit. Jag vill ner 10 kg till. Tålamod är en dygd. Men 95 kg är bättre än 110 det vill jag ändå säga. En seger är hämtad dära.
Jag säger som jag alltid har gjort..
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jag provade soppdiet ett tag, minns att det var gott. Men gjorde rätt kaloririka soppor. Tröttnade till slut. Resultat var rätt måttliga.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

I ett försök att gå ner I vikt slutade jag att äta mjukt bröd för några veckor sen. Har ätit knäckebröd I stället. Det har haft absolut noll effekt på vikten.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 20 Sep 2021, 21:48 I ett försök att gå ner I vikt slutade jag att äta mjukt bröd för några veckor sen. Har ätit knäckebröd I stället. Det har haft absolut noll effekt på vikten.
Knäckebröd är nog inte det bästa för vikten. Det är ju en ren torrvara. Rena kolhydrater typ. Hade du något på dem?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja, jag hade ost på brödet. Trodde ändå att knäckebröd var bättre kalorimässigt än mjukt bröd.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 20 Sep 2021, 22:06 Ja, jag hade ost på brödet. Trodde ändå att knäckebröd var bättre kalorimässigt än mjukt bröd.
Vet inte faktiskt om det är det. Ost är kaloririkt också.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Men brödet är ju så platt? Kan det verkligen vara lika mycket kalorier som ett fluffigt mjukbröd? Ska kolla per 100 gram...
Post Reply