Sjukdomsinsikt
Moderator: Moderator 1
Re: Sjukdomsinsikt
Så mycket som det talas om psykisk ohälsa idag, borde flera ha sjukdomsinsikt.
Ungdomar idag verkar ha väldigt stor sjukdomsinsikt. 2 tredjedelar uppger att de är för sjuka för att mönstra.
Min systerson mönstrade i Malmö. På min tid var det i Karlstad. Han togs inte ut för värnplikt. Tror de uppnår sitt antal soldater utan att alla vid en viss ålder ska bli inkallade. Fick han frisedel?
Haha :D
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Den killen har rätt. Det är ingen merit att ha gjort lumpen, åtminstone inte förr. Man får inga summor pengar heller. Skärpt grabb.
Föreningen Attention för npf-diagnoser vill sänka kraven för att få göra lumpen. Varför vill ungdomar med npf-diagnoser absolut få göra lumpen, när de är utestängda från det?
Jag skulle inte vilja göra om lumpen
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Jag ville göra lumpen när jag var ung. Ångrar att jag inte gjorde det, när jag var stark.
Vill de aldrig träffa dig för nån rutinkontroll? På min mottagning träffar man läkare fysiskt en gång/år när man har stående medicinering utan ändringar.
Sjukdomen smyger sig på en, krävs en alert hjärna för att förstå att något är fel. Då har jag ingen sjukdomsinsikt, men just nu har jag det.
Ja, psykosen smyger på en. Men en dag klarnar det.