Ska ta bort en plita med frysning
Moderator: Moderator 1
Re: Ska ta bort en plita med frysning
När jag var barn skar jag bort ett födelsemärke som stack ut som en vårta. Det gjorde skitont!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Kan väl inte vara överdrivet dyrt på privat klinik.
Kollade ett ställe i Malmö. Dyrare än jag trodde. 2000kr.
https://estetikcentrum.se/alla-operatio ... andringar/
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
När jag var liten brukade jag riva sönder födelsemärken med naglarna. Om och om igen. Minns att pappa frågade varför det var blod på tröjan, men jag vågade inte erkänna vad jag hade gjort.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Ojdå, låter inte jättesunt. Min vän på gymmet hade finnar på ryggen. När han tränade sprack de och han fick blodfläckar på tröjan. Såg ut som ketchupfläckar. Gymägaren sa han fått in klagomål på det. Vi tyckte det bara var gnäll. Det var min vän som dog i hjärtinfarkt. Han är älskad och saknad. Hoppas jag får träffa dig igen F! Kanske med ett metspö i handen? Vem vet? (Det är ju inte omöjligt vi får fiska i Guds rike på den nya jorden. Nej, man spelar inte bara harpa i "himlen".

Beror på hur många. Jag har födelsemärke, några hudflikar men även seborroisk keratos och nåt som jag inte vet namnet på, sammanlagt kanske 40 st och då kostar det uppemot 10 000 om man ska ta bort alla.Zoidar wrote: ↑21 Mar 2024, 21:24Kan väl inte vara överdrivet dyrt på privat klinik.
Kollade ett ställe i Malmö. Dyrare än jag trodde. 2000kr.
https://estetikcentrum.se/alla-operatio ... andringar/
Men det går ju att ta bort de värsta och avvakta med resten.
Uj ja, då blir det lite cash man får lägga ut.
Jag tog bort ett födelsemärke själv med en superstark laser jag hade köpt från Kina. Det brände o lämnade kvar en ännu synligt brännskada.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
En kompis tog bort födelsemärken med lödkolv. Blev faktiskt rätt bra.
Jag har en lödkolv i förrådet... Kanske kan prova. Vet inte om jag vågar. Lär göra skitont. Haha. Ska man rengöra med sprit innan?

Nej, nej, gör inte det Krokus! Med lite otur blir det fula brännmärken. Min vän är lite tokig! Hellre gå till privat mottagning och betala för det och få det gjort rätt.
Haha! Jag låter bli!