Hur sov du inatt?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Cosmos
Rheniummedlem

Re: Hur sov du inatt?

Post by Cosmos »

Sov gott mellan 01.30 och 8.00.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har sovit mycket bra. Minst tio timmar.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Sovit bra och kom upp väl imorse.
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

Sov jättebra, men blev ändå ingen bra dag idag.. låg och kraftlös.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag sov bra, utan Imovane, men med Theralen o Melatonin. Var bara uppe o rökte en gång kl 04:00 men vaknade sen pigg kl 07:00.

Jag sover nästan alltid i soffan... Jag somnar mycket lättare där, men får lite ont eftersom den är lite ojämn. Men den är ändå bekvämare än sängen. Egentligen är det inget fel på sängen, men det bara blir så. Enda fördelen med att sova i sängen är att katterna kommer o lägger sig där när jag lägger mig.

Men jag tillbringar ca 20 timmar om dygnet i min soffa (men jag bäddar den o tvättar det regelbundet)... Sover o sitter vid datorn i den. Men nu är jag inne på min 3:e soffa, som är helt utsliten o en fjäder gick när jag satte mig i den för några månader sen. Så det är dags att köpa ny! Fast jag kollar på second hand, jag har inte råd med en ny soffa för typ 10 000 kr... Det kommer att vara mycket svårt att välja ny soffa! Måste prova att ligga o sitta i den.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag behöver också en ny soffa. Den jag har nu har varit i familjen sen 1989. Väldigt nedsutten. Jag har kollat in en ny soffa på Ikea. Den kostar bara ca 5000kr. Jag ska spara ihop till den efter att jag byggt upp en buffert för veterinärutgifter.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Richard
Administratör

Post by Richard »

Ok, men det är ändå rätt mycket. Kanske jag kan övertala pappa, men han säger alltid att jag ska sova i sängen istället, så han vill nog inte bidra till någon ny soffa... Men det brukar finnas på second hand. Vi har ett ställe som heter "Fyndet" som ligger vägg i vägg med "Varuförmedlingen" o de säljer begagnade möbler. Det ligger vid Resurscenter där jag studerar, så jag ska titta in nån dag.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Somnade vid 03, gick upp kl 9. Det gick över förväntan.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

Sov länge, med många uppvak, känns stor skillnad utan tyngdtäcke.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Imorgon ska jag upp kl 07, så jag hoppas att jag sover bra.

Har jag inte sovit bra, så finns det viss risk att jag sjukskriver mig o stannar hemma. Men jag vet ändå att det genast blir bättre när jag väl kommer till studierna eller Spiran, alltid! Men det är svårt att stå emot på morgonen o man vill sova vidare, men om man stannar hemma, så ångrar man sig framåt middagstid!

Men det funkade alltid bra när jag började kl 05:00 varannan vecka på fabriken jag jobbade på. Men på sådana jobb får man naturligtvis inte sjukskriva sig för att man är trött eller har sovit dåligt!
mopa
Galliummedlem

Post by mopa »

Sover bra, är vaken en kort stund runt 4 tiden o går på toa. Somnar snart igen o sover till 8 tiden,
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Har sovit gott mellan 19.00 och 4.00. Nio timmar, bra det!
Post Reply