Rökning

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem

Re: Rökning

Post by Klankedinken »

Fantasio wrote: 21 Sep 2021, 14:57 Tyvärr har jag redan rökt fyra cigaretter. Tre på mötesplatsen och en när jag kommit hem. Men upp till tio tycker jag är rätt bra ändå.
Livet på en pinne!
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Cancerpinne
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag rökte tre cigaretter på mötesplatsen, tyvärr. Hemma har det blivit en. Jag kanske röker tre till ikväll, då skulle jag landa på sju stycken och det är mer än en halvering av mitt normala intag.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Keep on fighting. Varje 7 milafärd börjar med ett steg. Tänk inte för långt in i framtiden utan fokusera på en dag I taget, som du ju gör.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Fasen, jag måste visa att jag har lite ryggrad! Inte springa ned och blossa så fort jag får ett sug. Lite abstinens får man räkna med, det är ju starkt beroendeframkallande att röka. Jag har sugit i mig fem cigaretter och vill inte synda igen. Har nyss sugit/tuggat i mig en nikotinsugtablett och det ska väl räcka? Jag har även snus att ta till. Jag blir så irriterad på mig själv.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 21 Sep 2021, 20:50 Fasen, jag måste visa att jag har lite ryggrad! Inte springa ned och blossa så fort jag får ett sug. Lite abstinens får man räkna med, det är ju starkt beroendeframkallande att röka. Jag har sugit i mig fem cigaretter och vill inte synda igen. Har nyss sugit/tuggat i mig en nikotinsugtablett och det ska väl räcka? Jag har även snus att ta till. Jag blir så irriterad på mig själv.
Ibland kan det vara lättare att sluta helt med cigg på en gång och bara köra snus istället. Då vet du att cigg inte är tillåtet. Första veckan blir säkert tuff. Det var så min pappa gjorde.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Så gjorde jag också. Slutade köpa cigg och körde bara snus och fysisk träning. Det gick hur bra som helst.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Det är oxå psykologiskt. Det där med att fiffla med något. Jag snusade inte på 5 veckor utan körde med tobaks och nikotinfritt snus, det gick hur bra som helst eftersom jag fick fortsätta fiffla med snus. Men sen började jag snusa igen. Det är nåt visst med en prilla. Tänker att det är samma vana med cigaretter, något man gör.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

jag märkte att rök suget blev lättare om jag gick ut och satte mig en stund, då hade jag liksom genomfört halva rutinen som jag är van vid och känner mig mindre röksugen
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Mrsearlgray,

Hur länge har du varit utan cigg nu?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Krokus wrote: 22 Sep 2021, 12:19 Mrsearlgray,

Hur länge har du varit utan cigg nu?
på fredag är det 6 veckor :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »