Tråden om hundar

Moderator: Moderator 1

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Tråden om hundar

Post by Zoidar »

Är hundar smartare än katter? Lite osäker, tror nog mest att hundar är flockdjur men inte katter.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det tror jag med Zoidar. Det är för att hundarnas intelligens påminner mycket om vår egen (extremt sociala djur är vi båda två), som vi tycker att de är mer intelligenta. Vad som försigår i en katts huvud har vi knappast någon aning om.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Tror knappast hundar kan allt det där om det inte vore för människan.. Det är den verkliga skillnaden. katter känns inte lika enkla.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det är det som är charmen med hundar, att de har en psykologi som går att förstå. Katterna är mera som en mörk djungel.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

memphis wrote: 21 Sep 2021, 17:29 Det är det som är charmen med hundar, att de har en psykologi som går att förstå. Katterna är mera som en mörk djungel.
Problemet med hundar är att dom är dumlojal men dom springer ändå efter katter!

Katter beter sig alltid.. dom vet vad du behöver.. irritation och andra känslor man kan få är inte negativt, det är spännande..

Spänning
vs
Lojalitet
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det är just katternas illojalitet som gör att jag inte fäster mig vid dem. De kan stryka sig mot vem som helst. Man betyder liksom inte mycket för dem. Man är lätt utbytbar!
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

memphis wrote: 21 Sep 2021, 17:35 Det är just katternas illojalitet som gör att jag inte fäster mig vid dem. De kan stryka sig mot vem som helst. Man betyder liksom inte mycket för dem. Man är lätt utbytbar!
Det är lätt att säga så men orsaken är att katter inte är uppenbara.. Dom är mer kvinnlig tycker jag.. dom säger inte som dom tänker och tycker utan utrrycker sig subtilt..
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Du är alltså en kattmänniska!
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

memphis wrote: 21 Sep 2021, 17:43 Du är alltså en kattmänniska!
Jag gillar inte djur
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

En annan sak.

Hundar förstår vad man säger. Jag sade nyss åt min hund att hon får vänta. " Vänta" vet hon vad det betyder. Det betyder inte just nu älskling.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Image
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Delar en morot med min hund. Hon gillar morötter. Men jag gillar inte folk som tvingar sina hundar att vara veganer! Det är borderline djurmisshandel.
Post Reply