Psykostecken långt innan sjukdomens utbrytande

Moderator: Moderator 1

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Psykostecken långt innan sjukdomens utbrytande

Post by Zoidar »

När jag var i 11-12 års åldern och såg på "V" hos en vän kände jag med tungan i kinden. Jag trodde jag höll på att bli en ödla. De tankarna höll i sig iaf en dag. Var det ett tidigt psykostecken?

Upplevde ni några tidiga psykostecken?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Psykostecken långt innan sjukdomens utbrytande

Post by Geta »

När jag var 13 år upplevde jag att en bill förföljde mig.
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

När jag var barn hade jag tankar om att jag hade en dödlig sjukdom, vilken visste jag inte, föreslagsvis alla jag kunde komma över i ett sjukdomslexikon.

När jag var 18-årig student fick jag för mig att ett pedofilnätverk/kriminellt nätverk var ute efter mig.

Vid 24 tog dessa tankarna över helt.

Psykosen har alltid funnits där och väntat på rätt tillf'älle.
'cause the freak inside controls my mind
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Tvärtom- när jag var 20 år hoppades jag på att jag hade en dödlig sjukdom, så att jag slapp ta livet av mig. Jag sökte i läkarböcker efter symtom. Blodsjukdomar tänkte jag mig.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Geta wrote: 13 May 2024, 22:03 Tvärtom- när jag var 20 år hoppades jag på att jag hade en dödlig sjukdom, så att jag slapp ta livet av mig. Jag sökte i läkarböcker efter symtom. Blodsjukdomar tänkte jag mig.
Låter inte som du mådde så bra då, Geta.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Nej, det kan man inte påstå. Andra som längtar tillbaka till ungdomen förstår jag inte.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag hade för psykostecken innan psykossjukdomens utbrytande. Vet jag kände inte igen mig själv och grubblade över livet på ett deprimerat sätt.

När jag blev sjuk tog vanföreställningarna och påträngande tankar över, där jag fick för mig att ha ihjäl morsan för att hon var ond. Det var skrämmande, som tur är så han det inte eskalera och bli något fysiskt. Jag var verkligen inte mig själv då. Vården tyckte att närstående skulle ringa efter polisen. Mor, far och mammas sambo körde in mig till psyk, då blev jag inlagd i nästan 4 månader. Det var då min psykossjukdom bröt ut. Snart 10 år sen.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Leakim97 wrote: 14 May 2024, 06:41 Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag hade för psykostecken innan psykossjukdomens utbrytande. Vet jag kände inte igen mig själv och grubblade över livet på ett deprimerat sätt.

När jag blev sjuk tog vanföreställningarna och påträngande tankar över, där jag fick för mig att ha ihjäl morsan för att hon var ond. Det var skrämmande, som tur är så han det inte eskalera och bli något fysiskt. Jag var verkligen inte mig själv då. Vården tyckte att närstående skulle ringa efter polisen. Mor, far och mammas sambo körde in mig till psyk, då blev jag inlagd i nästan 4 månader. Det var då min psykossjukdom bröt ut. Snart 10 år sen.
Usch vad otäckt! :(
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Zoidar wrote: 14 May 2024, 06:43
Leakim97 wrote: 14 May 2024, 06:41 Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag hade för psykostecken innan psykossjukdomens utbrytande. Vet jag kände inte igen mig själv och grubblade över livet på ett deprimerat sätt.

Usch vad otäckt! :(
Ja verkligen
KatastrofLasse
Niobmedlem

Post by KatastrofLasse »

Zoidar wrote: 29 Apr 2024, 11:05 När jag var i 11-12 års åldern och såg på "V" hos en vän kände jag med tungan i kinden. Jag trodde jag höll på att bli en ödla. De tankarna höll i sig iaf en dag. Var det ett tidigt psykostecken?

Upplevde ni några tidiga psykostecken?
Gamla goa "V". Har inte sett nya V-serien. Men jag var lite förälskad i hon den mörkhåriga ödlan. Hette hon Diana tro? Mike Donovan är ju annars en karaktär man minns.

Gissar på att man skulle uppleva serien som genuint töntig med usla specialeffekter om man såg den idag. På den tiden var det ju så bra det kunde bli.
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Minns att jag inte "vågade" äta jordnötsringar efter att ha sett serien V för jag trodde skulle bli en ödla
/Dave

"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag har hört en del om "V", o vet att det även pratades om den när jag gick i skolan. Men har inget minne att jag själv sett den? Jag kanske var för liten för den? När gick den? Jag är född -80.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply