Akutenheten
Moderator: Moderator 1
Re: Akutenheten
Tjoho. Nu vann jag hundra kronor av Geta. Hon trodde du åkt till Thailand och köpt dig en fru.
Tack, Amandara. Ska nog titta lite på Netflix innan jag åker tillbaka till sjukan,
Jag var rädd att du hade fått hjärtinfarkt Fantasio. Kul att se dig i full vigör! :)Fantasio wrote: ↑30 Apr 2024, 13:01 Jag är hemma på permission. Tog en tid innan jag fick en. Ska fråga om ny permis torsdag eller fredag, då blir det mötesplatsen. Efter tolv dagar utan injektion fick jag den ånyo tillsammans med Cisordinol depot o Stesolid i spruta. Visste inte att den fanns på spruta.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio,
Har du fått någon utredning om din rygg?
Har du fått någon utredning om din rygg?
Leden om jag skrämde upp dig, Zoidar. Jag nämnde ryggproblemet för en skötare och hade berättat om ryggen vid ett tidigare vårdtillfälle. Jag får söka vård på nytt på vc skulle jag tro. Jag har inga glasögon att se med så lika bra att jag inget försöker skriva.
Det är lugnt Fantasio. Bara kul att se att du är tillbaka.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
:) Tack så mycket. Nattpermis i helgen kanske?
Måendet är inte på topp, men livet kan inte alltid vara en dans på rosor. Jag kommer inte att behöva ringa AE på ett bra tag, känns det som. Jag har mina mediciner och jag sover rätt bra på dem. Som Nissegossen brukar säga: sömn är A och O vid psykossjukdom. Jag är allt lite stolt över mig själv och min avhållsamhet med telefonsamtalen.
Oj, idag var det nära att jag ringde AE. Upplevde kraftig oro, rentav ångest. Men så slog det mig att det inte ser bra ut i min journal att ringa dem. Ringde dem senast den åttonde april efter att ha ringt polisen utan framgång. Jag vill ju inte bli inlagd, men vad ska man ta sig till när allt känns så jobbigt? Jag slapp störa dem idag och förhoppningsvis behöver jag inte ringa AE på flera månader. Men jag kan inget lova.
Det var då för väl att jag inte ringde AE igår. Idag har jag varit ångestfri och allt ser inte nattsvart ut. Det vore intressant att veta hur många telefonsamtal de får på ett dygn. Jag tror inte de är överhopade av jobb. De gånger jag kommit dit har jag kanske fått vänta två timmar på inläggning. Det är inte så farligt. Man kan få stanna över natten på avdelningen på så kallad observationsplats, det har hänt mig minst en gång.
Nån gång när jag ringde motsvarande akutnummer där jag bor, fick jag vänta en halvtimme innan de svarade. Inte heller sas det vilken plats jag hade i telefonkön.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.