De symptom vi har/har haft
Moderator: Moderator 1
Re: De symptom vi har/har haft
Det är väl allmänt känt att psykiskt sjuka bär foliehattar.
Jag hörde det senast idag från min tjej som hade varit på en konferens om Alternativ till psykofarmaka. Deltagarna var en samling foliehattar.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Här i närheten finns ett särskilt boende som drivs av foliehattar. De är emot mediciner och mer för frigörande dans och sånt.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
-
- Guldmedlem
Min bild av foliehattar är människor som försöker avskärma sig från verkligheten... Men i allmänheten att bli kallad för foliehatt innebär nog som wikipedia..
Flummare och de som röker brass är i regel foliehattar. Misstänkliggör vetenskap och går in i religiöst grubbel. Känner en och annan foliehatt som inte riktigt är med på banan. De lever enligt principer och naturlagar och har en fablaisse för neuromenologi, kristaller och sådana saker.
Min f d hyresvärdinna var en foliehatt. Hon är extremt misstänksam mot allt modernt och gillar kristaller och sådant. Påstod att hon kunde ge helande massage och kunde gå med slagruta. Mig skulle hon inte få massera ens om jag fick pengar för det!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Tror tyvärr att min dator är hackad. Det har jag trott länge nu. Jag är allmänt misstänksam mot teknik.
Hur märker du det?
Det kommer upp en svart ruta när jag startar datorn. När jag stänger av den kommer också ett meddelande om att nån app är aktiv.
Själv blev jag nojig över mobiltelefonen för kanske femton år sedan. Jag var utan mobil de åren, men skaffade en i våras. Jag plockade ur batteriet och pillade på telefonerna jag hade. Trodde mig vara avlyssnad och var det också en period. Tror inte min telefon är avlyssnad längre, men man vet aldrig.
Men smarttelefonerna borde vara perfekta att avlyssna med tanke på nätuppkopplingen och de sociala medierna.
Jag hör ibland röster. Jag kallar dem på skoj Ville och Valle. Vill inte skriva här vad de heter. Sedan har jag en upprorsmakare från 1400- och 1500-talet i huvudet och han är schysst. Ibland störs jag av röster och skakar på huvudet. På psyket har jag ibland bett om hörselproppar, men de fungerar inte.