Mindfulness

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply

Gör du mindfulness?

Ja
2
25%
Nej
4
50%
Annat
2
25%
 
Total votes: 8

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24856
Joined: 10 May 2021, 16:12

Mindfulness

Post by Zoidar »

Kan man syssla med mindfulness när man har en psykossjukdom?
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38766
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Mindfulness

Post by memphis »

Ja det tror jag att man kan. Men jag svarade "Annat". För några år sedan var jag expert på att inte ägna mina tankar bakåt, utan leva i nuet. Tyvärr är jag inte så bra på det längre. Kanske är det internets fel. Jag är online större delen av min vakna tid och spenderar inte tid bara med "mig själv".
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
zoegas
Osmiummedlem
Posts: 13424
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Mindfulness

Post by zoegas »

Det finns mindfullness sessioner på spotify. Det fungerar faktiskt. Ska kanske ägna mer tid åt det.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19390
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Mindfulness

Post by Krokus »

Att äta med mindfulness tycker jag är svårt. Hålla på att känna hur maten känns i munnen, lukta på den innan den åker in i munnen och så vidare. När jag äter är jag oftast skithungrig! :lol:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61153
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Mindfulness

Post by Nissegossen »

Nej, kan inte låta tankarna flyta och inte värdera dem utan låta dem komma fritt, jag måste hålla tankarna i styr annars kommer det ut grodor ur tankarna som jag varken kan eller vill skall vara där. Måste sanera tankarna för att skydda mig själv från angrepp mot allt jag står för, minsta blotta i försvaret utnyttjar onda krafter
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38766
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Mindfulness

Post by memphis »

Ja detcgäller att vakta sina portar när man har denna sjukdomen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply