Nytt om SD och sjukförsäkringen, trollfabriken, muren...
Moderator: Moderator 1
Re: Nytt om SD och sjukförsäkringen, trollfabriken, muren...
Det var inte den politiska oppositionen som gjorde reportaget. Alltså har deras mening inget med saken att göra.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Journalister är ofta vänstervridna.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Inom svensk media arbetar folk av alla politiska riktningar och ideologier. Tro mig. Jag är uppväxt med journalister och har även arbetat på en tidning. Ingen vet vad just den här reportern röstar på. Det finns ingen left-wing media och right-wing media på den nivån (tv4) i Sverige.
Han röstar helt klart inte på Sverigedemokraterna.
Nej det gör han antagligen inte.
Att media är överlag vänstervridna är ingenting som Jimmie Åkesson har kommit på själv. Det är en väl etablerad föreställning inom den idévärld som han tillhör. Den högerextrema idévärlden alltså.
Han är kanske inte den mest extrema av de högerextrema, men det är den idévärlden som han tillhör. Det är faktum.
Det är därför det går så lätt att dra paralleller mellan Trumps USA och Åkessons Sverige. För de är samma skrot och korn. Deras idéer är så nära besläktade att de vidrör varandra på många punkter.
Han är kanske inte den mest extrema av de högerextrema, men det är den idévärlden som han tillhör. Det är faktum.
Det är därför det går så lätt att dra paralleller mellan Trumps USA och Åkessons Sverige. För de är samma skrot och korn. Deras idéer är så nära besläktade att de vidrör varandra på många punkter.
SD är för mig det mest otydliga partiet i Sverige! Då tänker jag mig hur de egentligen vill regera med ett nedrustningssystem att montera ned den lilla välfärdssamhälle vi har kvar idag.
Oppositionen i Sverige beter sig precis som Hillary Clinton, när hon förlorade valet mot Donald Trump.
Trump är åtalad för hur han försökte påverka valet 2016 och även missnöjet över förlusten 2020. Borde sitta i fängelse
Ja det borde han. Tyvärr är det stor risk att åtalet ogillas, för alla i juryn måste samstämmigt tro på åtalet för att det inte ska ogillas. Han går nog därifrån en fri man. Jag är även rädd att han blir USA:s näste president. Det vore en katastrof som världen får vänja sig vid i så fall.