Vilket kök föredrar ni?
Moderator: Moderator 1
Re: Vilket kök föredrar ni?
Bufféer krävs lite planering. Först testa lite av allt och sen ta mycket av det man gillade.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Min favorit är det italienska köket. I stort sett allt de serverar är gott! Förutom bläckfisk då kanske.
Det italienska köket är verkligen gott, jag håller med. Men är inte bläckfisk mer grekiskt än italienskt? Calamari. Men vet att den äts i många länder kring Medelhavet.
Kanske testar jag det kinesiska köket imorgon. Då på Peking House på stadens huvudstråk. Tror de öppnar elva, men är inte säker. I många år har buffén som erbjudits kostat ringa 89 kronor, men det har säkert gått upp. Är så sugen på deras friterade utbud. Friterade räkor, vårrullar och friterat kött.
När allt kommer omkring föredrar jag husmanskost. Ett varierat utbud av mat och det mesta tycker jag är gott. Visst kan det vara gott med kinamat eller snabbmat, men i långa loppet vinner husmanskost.
Riktiga köttbullar med rårörda lingon kan va supreme.
Visst är det så, Zoidar. Mina morföräldrar var bönder och jag tror inte att de någonsin smakade på t ex pizza. Det vankades oftast kötträtter när vi var hos dem. En redig söndagsstek, det är grejer det.
Jajamen! Mums!
Indiska köket
Mina föräldrar var bönder. Vi åt aldrig oxfilé eller kalvstek. Än mindre pizza som inte hade kommit till Sverige.
Jag kanske upprepar mig, men det vore intressant att smaka på det kreolska köket. Jambalaya och gumbo. Och så ingår det väl kräftor i det också?
Vet inte om jag smakat det.