memphis wrote: ↑06 Jun 2024, 16:50
Ännu ett perspektiv. När jag var ung så såg jag porr som nära otrohet. Väldigt nära otrohet. Jag blev skitförbannad på min kille för att han beställt porrfilmer och slängde kasetterna i väggen.
Väl inte helt fel att se det som otrohet?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Nej kanske inte Nu har jag resignerat och insett att män ofta gillar porr.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Jag tycker att du kan fortsätta titta på porr om det innebär en konflikt för dig.
Hela min existens handlar om att något inte lyssnar på att jag anser porr vara fördärvligt mot de människor som drabbas av det tvånget. Det är så remarkabelt att samhället smyger med det sexuella. Om folk insåg vad hela industrin handlar om , så skulle det bli lättare att förneka detta och bli en eunuck eller så. Men som sagt problemet är mer problematiskt än så.
Det är mycket pengar i porrindustrin men tror inte att de medverkande får så mycket i sammanhanget. Några tusen kanske. Det brukar bjudas på droger och alkohol däremot.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)