Body recomposition
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Body recomposition
Någon som gjort något liknande? är det tufft? vill bli starkare men vill fortfarande gå ner i vikt.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Re: Body recomposition
Vet inte vad det handlar om.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
det är när man går ner i fettmassa men samtidigt bygger muskler, man formar om kroppen kan man väl säga på svenska.
Ett litet kaloriunderskott plus styrketräning?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Glömde bort denna tråd, ursäkta.
Ja, för cirka 10 år sedan gick jag ned i vikt samtidigt som jag styrketränade. Gick från 78kg till 60kg. Första 8kg var enbart med hjälp av ändrad kost (halverade kolhydraterna samt inget godis alls).
Från 70kg till 60kg lade jag till styrketräning och minns att det var jobbigt. Däremot tog en lång relation slut i samma veva, så det var kanske därför som det kändes jobbigt.
Däremot är det bra att styrketräna och äta proteinrikt när man vill gå tappa fett. Mindre risk att tappa muskelmassa om man samtidigt styrketränar!
Ja, för cirka 10 år sedan gick jag ned i vikt samtidigt som jag styrketränade. Gick från 78kg till 60kg. Första 8kg var enbart med hjälp av ändrad kost (halverade kolhydraterna samt inget godis alls).
Från 70kg till 60kg lade jag till styrketräning och minns att det var jobbigt. Däremot tog en lång relation slut i samma veva, så det var kanske därför som det kändes jobbigt.
Däremot är det bra att styrketräna och äta proteinrikt när man vill gå tappa fett. Mindre risk att tappa muskelmassa om man samtidigt styrketränar!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Protein är bara så dyrt. 

"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag köpte proteinpulver i stor hink. Hade stavmixer och gjorde egna proteindrycker. På den gamla goda tiden då man var vältränad.
Vad mätte biceps?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Ingen fara!Krokus wrote: ↑07 Jun 2024, 21:32 Glömde bort denna tråd, ursäkta.
När jag gick hem med kassen med mat igår märkte jag igen hur svag jag blivit sen jag gått ner i vikt... Måste verkligen börja styrketräna ordentligt. Väntar på att en PT ska kontakta mig för en gratis PT-timme på nya gymmet. Hoppas hon kan hjälpa mig med dom fria vikterna och kanske ett program att gå efter. :)