Försämras om kvällarna
Moderator: Moderator 1
Re: Försämras om kvällarna
Jag har nästan aldrig haft några röster, men huvudet är trött på eftermiddagen så det susar i skallen. Då brukar jag ta en tupplur så känns det bättre.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Har vad jag vet inte röster. I så fall har jag trott att personer i min närhet sagt saker som de inte har sagt.
Menar du Geta, att de som hör röster ofta missförstår? Lätt för vissa att säga. De kan inte förstå oss.
En gång hörde jag en tjej säga "hej" som kom gående på avstånd. Det var bara det att hon inte var nära nog att det skulle höras knappt ens om hon ropat. Det var en röst i mitt huvud. Enda gången jag varit med om något sådant.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag hör inte heller inre röster. Tacksam för det, för det skulle skrämma skiten ur mig.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Jag blir också sämre framåt kvällarna. Jag går upp tidigt, vid 05:00 o ser fram emot dagen. Sätter mig vid datorn kollar mina vanliga sidor o ser fram emot att köra till Spiran kl 08:00. Sen kommer jag hem vid 11 o är fortfarande på gott humör.
Sen dalar det lite på tidiga eftermiddagen o värst är det vid 17:00, då känner jag mig seg o rastlös. Tar oftast min Theralen, ibland så tidigt som 18:00. Så känner jag att jag blir så trött tills jag inte kan hålla ögonen öppna längre, o somnar runt 20:00.
Ska jag hitta på nått på eftermiddagen, det får max bara vara en sak, t.ex. om jag ska hjälpa min mamma med något. Det blir för mycket när det är många saker som ska göras, men max en per dag för mig. Nåja, det går att göra undantag. Oftast är det loppis några gånger i veckan, o det går ju att både gå på den o om jag ska fixa nått hos mamma. Men blir lätt stressad av det.
Sen numera går jag hem tidigt från fester. Mina kompisar brukar sitta o festa till 01:00-02:00, men jag kommer typ vid 19:00 o går hem runt 22:00. På nyår försöker jag stanna till 00:00, men det är svårt när man inte dricker själv längre.
Sen dalar det lite på tidiga eftermiddagen o värst är det vid 17:00, då känner jag mig seg o rastlös. Tar oftast min Theralen, ibland så tidigt som 18:00. Så känner jag att jag blir så trött tills jag inte kan hålla ögonen öppna längre, o somnar runt 20:00.
Ska jag hitta på nått på eftermiddagen, det får max bara vara en sak, t.ex. om jag ska hjälpa min mamma med något. Det blir för mycket när det är många saker som ska göras, men max en per dag för mig. Nåja, det går att göra undantag. Oftast är det loppis några gånger i veckan, o det går ju att både gå på den o om jag ska fixa nått hos mamma. Men blir lätt stressad av det.
Sen numera går jag hem tidigt från fester. Mina kompisar brukar sitta o festa till 01:00-02:00, men jag kommer typ vid 19:00 o går hem runt 22:00. På nyår försöker jag stanna till 00:00, men det är svårt när man inte dricker själv längre.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jag mår också sämre på kvällen. Skulle kunna bero på trötthet eller överstimulerans i mitt fall. Hör inte röster längre.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Försämrades mitt på förmiddagen idag. Ovanligt! När rösterna slår klorna i mig, vet jag inte var jag är!
Oftast mår jag som sämst om kvällarna och kanske har det att göra med att min hjärna bombarderas av information och intryck, vilket ackumulerat ger mig besvär. Bara en teori jag har, jag vet faktiskt inte varför det är som det är. Jag försöker att inte känna efter hur jag mår, då det bara framkallar obehag i långa loppet. Jag önskar ge Nobelpriset i medicin för att dessa kluriga gynnare ska komma med en definitiv orsak till mitt dåliga mående- Jag kämpar för fasen varje dag med min psykiska sjukdom. Varför i hela fridens namn skulle just jag drabbas av psykossjukdom?
När jag har upplevt något jobbigt brukar jag skylla på att det nog var en hallucination.